Повернутися назад Роздрукувати

Йеспер Педерсен: "Зерновий термінал "М. V. Cargo" дозволить посилити позиції України на ринках Китаю, Індонезії та Японії"

Йеспер Педерсен: "Зерновий термінал "М. V. Cargo" дозволить посилити позиції України на ринках Китаю, Індонезії та Японії"

  Ще навесні 2018 року зерновий термінал "М. V. Cargo" очолив Йеспер Педерсен, датчанин, управлінець з 20-річним досвідом роботи у сфері логістики, який раніше очолював український офіс найбільшої судноплавної лінії світу - "Maersk Line".

  - Пане Педерсене, які прогнозні обсяги перевалки зерна за участю "М. V. Cargo"?Інтерв'ю з Йеспером Педерсеном, очільником зернового терміналу "М. V. Cargo".

Термінал "М. V. Cargo" почав працювати в тестовому форматі в червні минулого року. Його проєктна потужність - 5 млн. тонн зернових на рік. На даний момент (кінець серпня - прим. ред.) ми перевалили майже 1,8 млн. тонн зерна. Вийдемо на проєктну потужність - можемо масштабувати і збільшувати потужності.

  - Чи є аналоги у даного проєкту?

Інтерв'ю з Йеспером Педерсеном, очільником зернового терміналу "М. V. Cargo".


Аналогів в галузі немає - це один з найбільших інвестиційних проєктів, реалізованих в Україні за останній час. Його вартість склала 150 млн. доларів США. У будівництві взяли участь ЄБРР і МФК. Загальна цифра кредитування від них склала близько 74 млн. доларів США. "М. V. Cargo" - один з найсучасніших і технологічних зернових терміналів в країні з обладнанням від кращих національних і світових виробників із США, Канади, Угорщини, Італії, Швейцарії, Німеччини. Глибина біля причалу терміналу в 16 м. дозволяє обробляти судна дедвейтом 100 тисяч тонн і робить термінал одним з найбільш глибоководних зернових терміналів на Чорному морі. Стандарти "Cargill" в операційній діяльності, що забезпечують найвищий рівень безпеки та якості, привернуть найбільші світові компанії.

  - Які будуть надходження до бюджету територій, на яких розташоване підприємство?

Йеспер Педерсен: "Зерновий термінал "М. V. Cargo" дозволить посилити позиції України на ринках Китаю, Індонезії та Японії"

Більше ніж 215 млн. гривень відрахувань до державного та місцевих бюджетів і близько 8 млн. доларів портових зборів в рік. Зараз підприємство платить податки до державного, і, звичайно ж, до місцевих бюджетів села Визирка та селища Нові Біляри. На сьогодні (кінець серпня - прим. ред) наші загальні відрахування вже склали 9 мільйонів гривень.

  - Скільки нових робочих місць тут буде створено?

Інтерв'ю з Йеспером Педерсеном, очільником зернового терміналу "М. V. Cargo".

На період будівництва вже було створено значну кількість робочих місць. Після відкриття терміналу в вересні 2019 року, коли він запрацює на повну потужність, тут буде працювати 225 співробітників.

  - Хто є основними партнерами підприємства "М. V. Cargo" і що принесе розвиток цього підприємства України?

Інтерв'ю з Йеспером Педерсеном, очільником зернового терміналу "М. V. Cargo".

На даний момент ключовий партнер - американська компанія "Cargill". Звичайно ж, у нас збудовані міцні відносини й з найближчими сусідами - транспортним морським вузлом "ТІС". З поліпшенням якості послуг на ринку перевалки зернових відкриваються нові можливості для України. Ефективна обробка вантажів великотоннажними судами значно знизить вартість експорту. Новий термінал забезпечить понад 10% експорту українських зернових на рік. Додаткові кошти від портових зборів дозволять профінансувати державні інфраструктурні проєкти. Завдяки зменшенню вартості логістичної складової виросте конкурентоспроможність, чого так не вистачало українській портовій галузі.

Інтерв'ю з Йеспером Педерсеном, очільником зернового терміналу "М. V. Cargo".

Плюси очевидні: розвиток інфраструктури, збільшення податкових виплат і надходжень, розвиток територій, створення нових робочих місць, підвищення конкурентоспроможності наших портів. Крім того, вже зараз цей проєкт став хорошим сигналом і для інших великих інвесторів, які вивчають і розглядають потенціал України. Зерновий термінал "М. V. Cargo" дозволить посилити аграрні позиції України на ринках Китаю, Індонезії та Японії.