Повернутися назад Роздрукувати

Єгор Гребенніков: «Угода ТІС і DP World — не про гроші, а про синергію»

Єгор Гребенніков: «Угода ТІС і DP World — не про гроші, а про синергію»

  Сорок країн на шести континентах, близько 80 портових і внутрішніх терміналів по всьому світу — така географія бізнесу. Згідно з рейтингами Lloyd’s List, портовий оператор з ОАЕ за підсумками 2018 і 2019 рр. займав 4-е місце, пропускаючи вперед лише сінгапурську PSA International, гонконгівську Hutchison Ports Holdings і китайську Cosco Shipping Ports. За даними останнього звіту UNCTAD, (врахована статистика 2018 р.) DP World — на п’ятому місці з часткою майже 10% у світовій перевалці контейнерів.

  За останні роки портовий гігант з Еміратів наблизився до України — термінали компанії вже працюють на Чорному морі у румунській Констанці та турецької Ярімдже. Але наші порти на цю мить залишалися «білою плямою» на глобальній карті DP World.

Єгор Гребенніков, співвласник ТІС

Єгор Гребенніков, співвласник ТІС
Уявіть на мить, що відбулося злиття, і співвласником Контейнерного термінала ТІС став найбільший глобальний портовий оператор.

  Так він прокоментував угоду з DP World.

  Про те, що один з провідних світових портових операторів планує зайти в Україну, вперше на офіційному рівні заявили в липні 2016 року. Тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив про інтерес DP World до інвестування в розвиток Одеського порту. Одеський МТП навіть підписав меморандум з P&O Maritime — «буксирною дочкою» DP World. Пізніше було заявлено, що оператор з ОАЕ цікавиться концесією ДП МТП «Южний». Меморандуми підписувались, анонси множилися, а терміни приходу світових операторів в українські порти зміщувалися.

  Завдяки цьому приватний бізнес зорієнтувався швидше, відзначається у публікації Центру транспортних стратегій. У січні 2018-го стало відомо, що P&O Maritime придбала контроль над українською буксирною компанією LB Shipping. Операцію провела SD Capital Андрія Ставніцера (співвласника ТІС) і Філіппа Грушко.

  Єгор Гребенніков каже, що ця угода і допомогла злиття з DP World.

Єгор Гребенніков, співвласник ТІС
Ми стали більш зрозумілими одне одному. Була напрацьована позитивна історія, обіцянки та зобов’язання були виконані.

  За інтеграцію нових співвласників в компанію відповідає керівник спільного з DP World буксирного проєкту P&O Maritime Ukraine Михайло Соколов.

  Як довго тривали переговори з еміратської компанією, що аналізували експерти з ОАЕ, які права залишив за собою ТІС, хто буде керувати контейнерним терміналом і які подальші плани щодо розвитку — розповів Єгор Гребенніков.

Єгор Гребенніков, співвласник ТІС
Тепер у компанії буде унікальна для Чорноморського регіону пропозиція: пряме сполучення між власними терміналами в Констанці, Ярімдже і Південному з використанням власної фідерної мережі UniFeeder. У синергії з досвідом DP World по усуненню вузьких місць в логістичних ланцюжках, це дасть можливість відправляти вантажі по ключовим для Східної Європи торговим маршрутам, використовуючи активи DP World в Румунії та Туреччині.

  Купівля частки в терміналі — другий для DP World досвід партнерства з акціонерами ТІС. Першим спільним проєктом компаній став буксирний оператор P&O Maritime Ukraine, що обслуговує понад 50 клієнтів в трьох найбільших портах країни.

Султан Ахмед бін Сулайєм, голова правління і генеральний директор DP World
Присутність в Україні розширить наш глобальний портфель послуг та зробить компанію гравцем дуже привабливого ринку. Ми надзвичайно раді починати цей новий етап. Придбання відповідає нашій довготривалій стратегії сприяння світовій торгівлі.