Стан впровадження проєкту DECIDE у Визирській СТГ розбирали на робочій зустрічі представники проєкту разом з керівництвом громади та головою Піклувальної ради закладів освіти. З метою проведення мінімоніторингу, вони відвідали Визирський та Першотравневий ліцеї.
Валентина Полторак, менеджерка проєкту DECIDE
Ми працюємо з Визирською громадою з 2021 року. Ми працюємо не лише з відділом освіти, а також в цілому з органами місцевого самоврядування. Ми розробили спільно «Стратегію розвитку освіти», також працюємо над стратегіями по закладах освіти Визирської громади. Наша ідея тут — спланувати розвиток освіти. Для того щоб освіта була не лише справою самою територіальної громади та управлінців, а також і справою громадян, які проживають у Визирській громаді. На мій погляд, цей досвід є дуже вдалим. Ми багато чого зробили.
Серед того, що вже вдалося реалізувати у Визирській СТГ в рамках проєкту DECIDE — розробка та затвердження Стратегії розвитку освіти громади, впровадження грантових проєктів, організація роботи Піклувальної ради, впровадження курсу «Навчаємось жити в громаді» та шкільного громадського бюджету.
Любов Задорожна, координаторка проєкту DECIDE в Одеській області
Проєкт DECIDE зробив досить серйозні фінансові вкладення у розвиток освіти цієї громади. Ми бачимо технічне забезпечення укриття у Першотравневому ліцеї та інших закладах освіти. Досить багато ще таких, скажімо, не матеріальних, але досить вагомих для розвитку речей. Це перш за все навчання дітей такому факультативному курсу, як «Навчаємося жити у громаді», вони майбутні виборці, майбутні жителі, які повинні розумітися яким є життя громади, як розпоряджатися коштами, власне, на які запити громади можна сьогодні витрачати ті кошти. Дуже цікава робота і фактично на першому місті в Україні, це робота Піклувальної ради. Це новий орган, який створено відповідно до Закону України про загальну середню освіту. До ради не повинні входити вчителі, робітники закладів освіти, але мають там бути представники громади, бізнесу, лідери громадянського суспільства, громадських організацій. Сьогодні маємо такий дуже позитивний досвіт. Нас зараз супроводжує голова Піклувальної ради Олег Кутателадзе. У нього досить цікаві ідеї, щодо того як буде розвиватися ця громада, освіта громади найближчі 15 років.
Великою подією у житті освітян та учнів Визирської СТГ стала розробка та реалізація проєктів у рамках Шкільного громадського бюджету Визирської громади. Нагадаємо, на початку 2022 року відділ освіти Визирської сільради ініціював участь освітян, учнів та їхніх батьків у Швейцарсько-українському проєкті DECIDE для реалізації своїх ідей у різних сферах суспільного життя рідної гімназії чи ліцею.
Наталя Красножон, експертка проєкту DECIDE в Одеській області
Сьогодні ми побачили, що зроблено тут. Ми вражені шкільним укриттям. Ми вражені тими проєктами, які створили діти, разом з педагогічними колективами, своїми батьками. Ці маленькі соціальні проєкти «Громадській бюджет на дитячі мрії». Тому ми задоволені. Розуміємо, що в даній громаді діти будуть розвиватися і будуть гідними громадянами нашої держави.
Валентина Харламбова, керівниця відділу освіти, молоді та спорту Визирської сільради
Меморандум про співпрацю з проєктом DECIDE був запроваджений ще до війни — у 2021 році. Потім був ковід, потім роки війни. Але завдяки співпраці, енергії експертів та нашого керівництва громади ми не зупинилися, ми продовжили йти уперед, згуртовувати наших дітей. Ми проводили разом хакатони, зустрічі робочі онлайн, працювали над Шкільними громадськими проєктами, голосували, потім будували, намагалися згуртувати наших дітей. Маємо сьогодні чудові проєкти. Також ми продовжували будувати укриття, вишукуючи грантові можливості. Не стоячи на місці, ми продовжуємо розвивати наші опорні заклади.
DECIDE — це швейцарсько-український проєкт «Децентралізація для розвитку демократичної освіти». Він спрямований на підтримку реформ в освіті та процесів децентралізації для розвитку в Україні ефективної системи управління освітою. Головна мета проєкту DECIDE — допомогти жителям територіальних громад долучитися до демократичного врядування та отримати рівний доступ до якісної освіти.