» » Райвіс Вецкаганс: "Я переконаний, що портова галузь і логістика в Україні буде активно розвиватися"

Райвіс Вецкаганс: "Я переконаний, що портова галузь і логістика в Україні буде активно розвиватися"

Райвіс Вецкаганс: "Я переконаний, що портова галузь і логістика в Україні буде активно розвиватися"

  - Чого вдалося досягти у 2019 році та які плани на 2020 рік?

Загалом, 2019 - рік рекордів: обсяг перевалки досяг 160 млн тонн - це історичний рекорд; перевалка контейнерів перевищила десятирічний максимум - 1 млн TEU. Почав працювати новий зерновий термінал "Нептун", для чого було виконано масштабне днопоглиблення - вкладено понад один мільярд гривень. Додатково в галузі з’явилося більш як 500 робочих місць. На 2020 рік потребують ухвалення важливі рішення на державному рівні, від яких залежатиме розвиток Адміністрації морських портів України й галузі. Зокрема: укласти договори з концесіонерами, відрегулювати розвиток водних шляхів та логістики портів, річок, залізниці тощо, підготувати нові проєкти.

  - Як АМПУ працювало без затвердженого фінансового плану?

Процес затвердження фінансового плану неефективний через надмірну бюрократизацію. Цілі міністерства часто суперечать одна одній, з одного боку - необхідність збільшення інвестицій у проєкти, з іншого - потреба у максимальних надходженнях до бюджету.

Попри відсутність фінплану, нам багато чого вдалося досягти: масштабне днопоглиблення, збільшення фінансування власного флоту до 218 млн 500 тис. грн, потужності флоту днопоглиблення збільшаться у чотири рази вже цієї весни - завдяки чому зросте швидкість роботи, обсяг та економія.

  - Чому ідею АМПУ придбати землесос критикують?

Гадаю, що такі заяви є маніпулятивними і являють собою спробу скасувати державну закупівлю та перерозподілити кошти вигідним для себе чином. Для АМПУ збільшення потужності флоту необхідне: потужність флоту в 3,7 раза менша від щорічної заносимості каналів й акваторій, яка складає 6,8 млн м3. Вартість виконання робіт підрядниками дорожча від роботи власного флоту у 2-4 рази. Купівля землесоса дозволить АМПУ, за попередніми підрахунками, зекономити понад 400 млн грн щорічно.

  - Чому правоохоронні органи заявляли про корумпованість тендерів з днопоглиблення?

Інформація про корупцію у проєктах з днопоглиблення стосується попереднього керівництва. Мій привнесений з європейської практики підхід цілком прозорий. Надається максимум інформації усім учасникам про майбутні проєкти - і українським, і закордонним. Тендери відкриті й проводяться на майданчику ProZorro, до участі залучаються провідні світові компанії. У тендерах на днопоглиблення портів "Південний" і "Чорноморськ" перемогла китайська компанія "China Harbor Engineering Company Ltd", економія на цих роботах склала більше ніж 500 млн грн. Рішенням судів України: господарського, апеляційного й касаційного - порушень при проведенні тендера не знайшли, договір з китайською компанією визнано дійсним.

  - Чому АМПУ не вдається побороти корупцію серед портових екологів?

АМПУ було зроблено все необхідне задля покарання тих, хто забруднює акваторії: створено чіткі правила спільно з Державною регуляторною службою, бізнесменами й асоціаціями. Але корупцію можуть припинити тільки правоохоронні органи. Хочу також зазначити, що головними забруднювачами є не судна, а каналізаційні колектори й стічні води, які зливають свої відходи в акваторії, але це проблема рівня міської та державної влади.

  - Чи виправдані звинувачення у зловживанні при наданні лінійних знижок агентській компанії "Портінвест Лоджистік"?

В АМПУ немає повноважень для надання преференцій у портових зборах. Знижки надаються і затверджуються відповідно до наказу Мінінфраструктури №316. До того ж, знижки отримують не агенти, а судновласники чи фрахтувальники суден.

  - Які Ваші подальші плани роботи?

В конкурсі на посаду брати участь не буду, оскільки немає умов для реалізації професійних завдань на посаді, а саме: перебудова портової галузі держави за найкращими європейськими моделями. Але попри складнощі, Україна - динамічна країна. Портова галузь та логістика тут буде активно розвиватися. Скоріш за все, надалі я працюватиму в приватному секторі.

  - З якими проблемами може стикнутися переможець конкурсу на посаду?

Напрямків роботи чимало. Перш за все, це фінансова і політична незалежність підприємства. Компанії необхідна мінімізація бюрократії та політичного впливу й призначення топменеджменту АМПУ і філій - цю роботу розпочато. Проведення Наглядовою радою конкурсу на посаду голови АМПУ - це наступний крок. Необхідний виважений план дій задля збільшення інвестиційного ресурсу компанії. Також необхідно створити механізм передачі причалів в концесію або оренду бізнесу з умовою інвестицій в їх збереження і модернізацію.

  За матеріалами Інтерфакс-Україна.

Друк
Схожі новини:
У Першотравневому створюється велика ігрова та спортивна зони (фото)14:49
25 вер
У с. Кінне за участі «Команди розвитку» відбулася толока (відео)14:30
25 вер
ЦВК затвердила форми та колір виборчих бюлетенів з місцевих виборів14:00
25 вер
Зовсім скоро нова Визирська амбулаторія відкриє свої двері (відео)13:30
25 вер
ТІС створили альпініст і юрист13:15
25 вер
В селах Визирської ОТГ пошкоджене дорожнє покриття стане кращим (відео)12:13
25 вер
У Кінному про «Команду розвитку» знають не з чуток, а за реальними справами (фото)12:05
25 вер
Нова визирська амбулаторія чекає на відкриття (фото)11:13
25 вер
КМУ затвердив нові бланки документів для керування автотранспортом10:00
25 вер
У Доброславі відбулася районна спартакіада школярів 2020-2021 (фото)14:00
24 вер
ТІСбургер — нова пропозіція у «БуфеТІС» (відео)13:30
24 вер
В Курісово школа та коледж приєдналися до акції «Чисті береги-2020» (фотофакт)13:01
24 вер
ТІС про найбільший контейнеровоз у світі «MSC Gulsun»12:33
24 вер
Калинівська сільрада у вирішенні проблеми доріг сподівається на допомогу Визирської ОТГ (відео)12:30
24 вер
Богомоли на Тилігульському лимані — важлива ланка в ланцюзі біорізноманіття11:15
24 вер
Кордон, Калинівка та Дмитрівка приєдналися до обговорення Стратегії розвитку Визирської ОТГ (відео)10:27
24 вер
САД в Одеській області презентувала 2 варіанти транспортної розв’язки «Два стовпи» (фото)10:22
24 вер
Олег Кутателадзе: «Місто тоді забрало собі всю промислову зону, а села залишилися ні з чим»16:23
23 вер
Мешканка Першотравневого стала героїнею соціального ролика (фото)15:33
23 вер
У «БуфеТІСі» пропонують ТІСбургер (фото)15:19
23 вер
Стратегія розвитку Визирської ОТГ враховує потреби сіл, що приєднаються14:30
23 вер
Депутати Лиманщини на сесії обговорили підготовку до виборів та скоригували бюджет  (фото)14:01
23 вер
Ремонт даху у Дмитрівській школі досі не розпочато (відео)13:30
23 вер
Колектив Першотравневого НВК долучився до Всесвітнього дня прибирання (фото)13:16
23 вер
Депутати Лиманщини на сесії обговорили підготовку до виборів (відео)12:30
23 вер
TOP