ТІС, як драйвер реформ і позитивних змін в транспортній галузі України, одним з перших на всьому пострадянському просторі уклав договір з платформою TradeLens, розробленої Maersk в партнерстві з IBM.
Наприклад, оптимізації процесів заважають різношерсті формати інформації, яка зберігається в паперовому та цифровому форматах серед десятків постачальників послуг по всьому ланцюжку постачання. Суперечлива інформація, затримка в отриманні даних про доставлення і сліпі зони перешкоджають ефективному потоку товарів. Збір та обробка сучасних даних, а також неефективний обмін торговельними документами вимагають ручних перевірок, що також часто призводять до помилок, затримок і високих витрат на комплаєнс. У зв'язку з цим поширена і запізніла звітність.
Ще більші проблеми застарілі підходи створюють на митниці, часто приводячи до шахрайства. Оцінки ризиків митними органами не містять достатньої та надійної інформації, це призводить до великої кількості перевірок, додаткових заходів щодо запобігання шахрайства та підробок, затримки митного оформлення.
Крім того, нездатність ефективно прогнозувати та планувати, усувати збої в ланцюжку постачання в режимі реального часу та обмінюватися надійною інформацією по всьому ланцюжку постачання призводить до перестраховки, високих адміністративних витрат, витрат на експлуатацію проблем і, в кінцевому підсумку, до поганого обслуговування клієнтів. Лінія Maersk в партнерстві з корпорацією IBM у 2018 році запропонувала оригінальне і свіже з технічної точки зору рішення - платформу TradeLens, яка допомагає впоратися з даними проблемами. Це відкрита і нейтральна платформа ланцюжка постачання, яка спирається на технологію блокчейн. Платформа надає широкі можливості для обміну веріфіцірованой інформацією і співпраці по всій довжині ланцюжка постачання, тим самим збільшуючи галузеві інновації, скорочуючи торгові тертя, що сприяє більш глобальної торгівлі, пояснює Ілля Крюкін.
Дані TradeLens генеруються безпосередньо джерелом події, так що залучені в процес особи можуть безпечно керувати своїми ланцюгами постачання в реальному часі. Платформа ламає старі принципи та підходи до передачі й обробці даних, які існують серед торгових партнерів, і спрощує потік документації, яка супроводжує кожну партію вантажу.
Відповідно до алгоритму роботи на платформі, портові/термінальні оператори надають інформацію про місцеперебування вантажів в межах порту/терміналу, морські перевізники - в частині морського перевезення, внутрішні перевізники - про місцеперебування вантажів, що перевозяться на авто, каботажних судах, по залізниці тощо. Урядові органи сповіщають про статус оформлення експорту та імпорту для ланцюжків постачання.
Власники вантажу взаємодіють з платформою як споживачі інформації про доставлення. Експедитори/3PL надають плани транспортування, подій з транспортування, подачі документів тощо. Фінансові організації взаємодіють з платформою як споживачі інформації про ланцюжки постачання.
TradeLens - перший ресурс, за допомогою якого ТІС має намір вирішити широкий спектр технічних і організаційних проблем в ланцюжку постачання - від передачі даних до організації реалтайм взаємодії між усіма зацікавленими учасниками, які оперують верифікованими даними. В кінці минулого року платформа вже обробляла до 10 млн подій і понад 100 тис. документів щотижня. З цього року до цього потоку додалася відчутна частка операцій ТІС.
За матеріалами газети "Наш TIS" №1 від січня 2020 року.