Розпочатий рік передбачав для терміналів ТІС бути не тільки періодом нових рекордів і зростання вантажообігу, а й особливої уваги до безпеки праці та взагалі перебування людини на території підприємств. Карантин вніс свої корективи, поставивши на перше місце епідеміологічну безпеку. Однак частина запланованих заходів співзвучні й карантинним діям.
За оцінками світових експертів, 80% інцидентів на виробництві - не обов'язково зловмисні дії персоналу. Найчастіше у людини не вистачає знань або досвіду, він недостатньо забезпечений засобами захисту, на небезпечних локаціях немає попереджень. Тому у 2020 році дирекція з охорони праці запланувала більше уваги приділити роботі з персоналом ТІС.
Наразі під словосполученням "індивідуальні засоби захисту" всі розуміють маски, рукавички, деззасоби. Але на ТІСі виявлено й іншу, стандартна проблема - "літня". У спеку на виробництві висока температура. І співробітники знімають жилети з сигнальним маркуванням, залишаючись в футболках невидимими без сигнального захисту. Це може стати причиною інциденту і навіть трагедії. В цьому році, попри втручання пандемії, проблему вирішать: розроблять і виготовлять футболки зі сітловідбивальними жовтими стрічками, нарукавні пов'язки для сигналістів, інші атрибути одягу, які допоможуть в розпізнаванні людини на виробництві. Безпека руху - особлива тема. Торік зросли транспортні потоки по всьому підприємству, особливо на КТ. Ще одним сигналом став випадок 8 січня, коли автобус, що доставляв робітників на Нікопольський феросплавний завод, потрапив в аварію, і 37 осіб отримали важкі травми. Тому вирішено приділити підвищену увагу перевезенні людей. Минулого року на ТІСі була створена комісія, яка обстежила транспортні засоби перевізника на безпеку, внесені корективи в політику підприємства, одним з пунктів стало обов'язкове використання ременів безпеки. Рух транспорту на терміналах - це також потенційна зона ризику. За словами Олександра Невмержицького, є два основних потоків. Перший - учасники технологічного і трудового процесу. Це співробітники ТІС, з ними проводиться робота, вони знають територію. Але більшу частину, другий потік, складають транспортні засоби експедиторів. Люди губляться, особливо вперше потрапивши на термінали.
Того року була проведена велика робота по візуалізації блоків, смуг руху. Розроблено варіанти світлових підказок, розмітки. Збільшиться число схем, дорожніх знаків, особливо у напрямку до 6-го КПП. Встановлено обмеження швидкості та загальновідомі впізнавані знаки державного зразка. Крім того, дирекція з охорони праці вводить пам'ятки з правилами перебування на підприємстві. Так, обов'язковим є наявність в кабіні жовтої жилетки зі світловими відбивачами або заборона на перебування на території підприємства в нетверезому стані. До кожного водієві може підійти представник оперативної служби охорони праці та провести алкотестування. І це регулярно відбувається.
На вугільному терміналі свої проблеми. Минулого року, в ході оцінки пересипних станцій, представники дирекції з охорони праці виявили значні ризики, які могли спричинити серйозні наслідки. Керівництво виділило кошти, і були оперативно проведені капітальні роботи, ліквідовані загрози. Зараз у дирекції нове завдання - провести обстеження вагоноперекидачів. Є ініціативи по установці додаткових огорож, зміни конструкцій, додатковому освітленню. Всі ці питання вирішуються з максимальною оперативністю разом з операційним директором Сергієм Бабкіним.
Оцінюючи загальну ситуацію з охорони праці в ТІС, заступник генерального директора констатує, що багатьом керівникам підрозділів не вистачає навичок і знань з управління ризиками. З 2014 року підприємство переходить на систему нормативного регулювання управління ризиками. Дирекція з охорони праці до цього процесу була активно залучена, але ось керівники виробничих підрозділів не були приєднані. Тому після карантину для них заплановані лекції, семінари, в тому числі із залученням сторонніх організацій, які допоможуть підвищити рівень компетенцій керівників в управлінні ризиками.
За матеріалами газети "Наш TIS" №1 від січня 2020 року.