Представники близько двадцяти громад Одеської області взяли участь у тренінгу-практикумі «ЦНАП і покращення якості послуг: PROSTO про найважливіше». Захід пройшов у будівлі Красносільської сільради та був підготовлений для тих ОТГ, хто ще не відкрив на своїй території Центр надання адміністративних послуг. Організатором виступив швейцарсько-український проєкт «PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні». Представники проєкту розповіли присутнім скільки коштує створення ЦНАПу. Які витрати на його утримання та якими можуть бути доходи від надання послуг. Також учасники тренінгу-практикуму дізналися які передбачені субвенції на розвиток мережі ЦНАП і, звичайно, найважливіше — покрокова інструкція, як створити Центр надання адміністративних послуг в ОТГ. Великий інтерес представників громад до питання створення таких центрів обумовлений декількома чинниками, вважає експерт проєкту «PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» Петро Макаренко.
Петро Макаренко, експерт проєкту «PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні»
Перше — це завершення адміністративно-територіальної реформи. В Україні створено 100% громад, ми знаємо, скільки населення там проживає та громади зараз працюють над покращенням публічних послуг, які надаються жителям ОТГ. Друга причина — це внесення змін до Закону щодо надання адміністративних послуг. Законом передбачено, що ЦНАПи мають бути створені у громадах з населенням понад 10 тисяч осіб упродовж 2022 року, а з населенням менш як 10 тисяч до кінця 2023 року.
Тренінг-практикум «ЦНАП і покращення якості послуг: PROSTO про найважливіше» було проведено за підтримки Одеської ОДА. Локацією для заходу Красносільська сільрада була обрана не випадково. Тут ЦНАП створений та успішно розвивається з 2016 року, розповіла керівниця управління цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації Одеської ОДА Дарія Джуган.
Дарія Джуган, керівниця управління цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації Одеської ОДА
Красносільський ЦНАП завжди залучається до ініціатив та інновацій Міністерства цифрової трансформації. Одне з останніх — це реєстрація працівників на платформі «Дія». Сьогодні всі ці працівники зареєстровані та на постійній основі проходять навчання та підвищують кваліфікацію з метою ефективного надання адмінпослуг мешканцям громади.
Дарія Джуган зазначила, що відділ ЦНАПу Красносільської сільради є гарним прикладом як створити структурний підрозділ без окремої будівлі та ефективно надавати адміністративні послуги. Відвідування цієї установи було внесено до переліку питань практичної частини тренінгу-практикуму. Начальник ЦНАПу Красносільської сільради Сергій Лапчик провів екскурсію та відповів на всі запитання присутніх.
Сергій Лапчик, начальник відділу ЦНАПу Красносільської сільради
Нині ми надаємо 162 послуги, але згідно з рішенням сільради додаватиметься ще 77 послуг. Починали ми з 48 послуг, серед яких найбільший попит у мешканців має реєстрація нерухомості, бізнесу, місця проживання та паспортні послуги.
Серед слухачів тренінгу-практикуму було чимало сільських голів новостворених громад. Вони особисто цікавилися як створити важливу для мешканців сіл структуру з найменшими витратами для місцевого бюджету, минаючи помилки, які могли робити ті, хто першим відкривав ЦНАПи в громадах. Криничненський сільський голова Степан Веліков розповів, що минулого року вони замовили проєкт на ремонт приміщення під майбутній ЦНАП, але державного фінансування у вигляді субвенції отримати не вдалося. Населення сіл Криничненської громади лише 4 тисячі осіб. Вони без особливих складнощів одержують всі необхідні адмінпослуги в розташованих по сусідству містах.
Степан Веліков, Криничненський сільський голова
Це недалеко, наша громада знаходиться посередині між Ізмаїлом та Болградом, гарна дорога і для мешканців це не проблема поїхати туди за адмінпослугами.
Проте Степан Веліков розуміє, що розташовані на території сільради адмінпослуги, іноді в кроковій доступності, значно підвищують якість цих послуг.
Степан Веліков, Криничненський сільський голова
Людина, яка приходить до ЦНАПу в Красносільській громаді, отримує свою послугу в окремому приміщенні. Тут яскраво, позитивно, персонал у білих сорочках.
За інформацією начальника відділу ЦНАПу Красносільської сільради Сергія Лапчика, Центр адмінпослуг тільки тоді стає ефективним, коли його персонал перебуває в постійному розвитку. Коли мешканці сіл знають, що тут їм завжди допоможуть, підкажуть найкраще розв’язання проблеми та всі необхідні послуги зроблять у максимально стислі терміни.
Нагадаємо, що у ЦНАПі Визирської сільради відкрили нову послугу, яку надає держінспекція з архітектури та містобудування, а ще було встановлено платіжний термінал.
Авторка: Катерина Гончар.