Фахівці добре знають, що таке шкільний стрес, який переживають першачки у разі поганої підготовки їх до школи.
Це настільки серйозно, що багато дітей так і не можуть призвичаїтися до навчального процесу, погано вчаться, у дорослому житті із жахом згадують роки перебування у школі.
У Першотравневому запропонували простий, але дієвий шлях запобігання шкільному стресу. Він полягає у тому, що вчителі, які набиратимуть перші класи, на початку травня приходять до дитячого садочка, знайомляться з дітлахами, спілкуються з їх батьками.
Відбуваються перші заняття, на яких педагоги спостерігають за майбутніми учнями, звертають увагу на особливості їх характерів, поведінки, визначають, чи готові вони фізично, інтелектуально та психологічно до школи.
На малюків очікують цікаві екскурсії до школи, де їм доведеться навчатися. Там теж відбувається спілкування майбутніх школярів з педагогами, що набиратимуть перші класи. Воно має характер гри, що повинна допомогти дітям навчитися сприймати школу не як щось страшне, а як місце цікавого та корисного заняття.
Кращій підготовці до школи допомагає і робота в дитячому садку практичного психолога Оксани Колесник. Багато сучасних дітей знаходяться у нестабільному емоційному стані, невпевнені у собі. Інколи батьки надають їм забагато свободи, мало спілкуються, не помічають змін у поведінці та характері. Зокрема, залишають поза увагою, що дитина рідше посміхається, стала більш агресивною, впертою чи не цікавиться тим, що відбувається навкруги. Ці зміни дуже важливо вчасно корегувати, щоб негативний емоційний стан не позначався на перебуванні дитини у школі, не завадив їх найкращим чином адаптуватися до навчального процесу, не ускладнив відносини із іншими учнями.
Психологи відзначають, що почастішали випадки, коли діти, звиклі вдома до того, що саме вони керують діями батьків, роблять спроби реалізувати саме такий сценарій поведінки і у школі. Вони хочуть керувати і педагогами, і однокласниками. Краще ще до початку навчального року мати уявлення про таких учнів, щоб запропонувати дієві шляхи протистояння їх поведінці, не дозволити дитині маніпулювати іншими.