В період карантинних обмежень актуальним постає питання переведення працівників на дистанційну форму роботи. Але роботу нотаріусів, наприклад, перевести в онлайн-формат апріорі неможливо. Адже нотаріус повинен перевірити необхідні документи та впевнитися, що люди, які прийшли до нього, наприклад, оформити купівлю-продаж квартири або землі, мають на це право і роблять таку дію свідомо, без примусу.
Як повідомляється на сайті Мін'юсту, діяльність українських нотаріусів можна оптимізувати шляхом сучасних та інноваційних рішень. Одне із таких — перехід до Е-нотаріату.
Щодо питання скасування в Україні з 1 липня 2021 року заборони на відчуження земель сільськогосподарського призначення, які перебувають у приватній власності, заступниця міністра юстиції порадила дотримуватись «базових правил майнової гігієни», аби захистити свою землю від нечесних «ділків»: потурбуватися про належне оформлення документів, що посвідчують право власності, присвоєння кадастрового номера ділянці та внесення відповідних відомостей до ДРП. Якщо речове право зафіксовано лише на паперових носіях, наприклад, на руках є державний акт на землю старого зразка, і коректні відомості про земельні володіння досі не відображені у ДЗК, варто спершу подбати про присвоєння ділянці кадастрового номера, а потім — про офіціалізацію статусу власника землі у ДРП.
Вона також підкреслила, що кілька тижнів тому уряд підтримав розроблений Міністерством юстиції законопроєкт, яким, серед іншого, пропонується з 1 січня 2022 року позбавити це відомство повноважень щодо прийняття рішень про скасування реєстраційних дій у сфері державної реєстрації. Тому за цей рік фахівці Мін'юсту мають подбати про забезпечення ефективного й оперативного захисту майнових прав громадян.