Штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою будуть з 16-го липня 2022 року. Про це в інтерв’ю «Радіо Свобода» розповів мовний омбудсмен Тарас Кремінь.
За порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 грн до 6 800 грн.
Тарас Кремінь, мовний омбудсмен
Але це для злісних порушників, які принципово порушують права громадян, стосовно яких ми постійно отримуємо скарги, і таких скарг достатньо дві, щоб ми розпочали провадження, аби підготували протокол і наклали штраф. Я не думаю, що сьогодні якийсь із супермаркетів хоче «прославитися» на всю країну, що для них закон — не закон і країна — не країна. Таких у нас немає, і навряд чи вони з’являться. Тому жодні з провокацій, що переслідування, мовні інспектори, таємні покупці і так далі — у нас таких в штаті немає.
Він додав, що штрафи можуть бути оскаржені в судовому порядку, і в будь-якому разі, для подібних претензій мають бути наведені докази.
Нагадаємо, із 16 січня в Україні мовою обслуговування споживачів є державна мова.