Нещодавно Програма «U-LEAD з Європою» провела онлайн-захід на тему: «Безпека дорожнього руху в громадах». У продовження теми, Програма пропонує перелік заходів, які можна реалізовувати у громадах для підвищення безпеки на дорогах, повідомляє «Децентралізація».
Необхідно визначити підвищення безпеки на дорогах пріоритетом громади. Для цього треба розробити відповідну Стратегію чи Програму, кожна з яких повинна мати план заходів.
Під час підготовки плану заходів також необхідно:
Це все допоможе підібрати правильні інфраструктурні рішення та сформувати якісне технічне завдання на розробку проєктної документації щодо реконструкції чи капітального ремонту вулиць.
Треба розмежовувати вуличний простір. Адже користувачами вулиць є не лише водії автомобілів, а й пішоходи та велосипедисти. Створивши простір для руху велосипедистів (велосмуги чи велодоріжки) та для пішоходів (відокремлені тротуари), можна значно підвищити їх безпеку. Яким чином облаштовувати простір для пішоходів та велосипедистів в межах населених пунктів, детально роз’яснено у ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» та в ДСТУ 8906:2019 «Планування та проєктування велосипедної інфраструктури».
Треба посадити дороги «на дієту». «Дорожні дієти» застосовуються для підвищення безпеки дорожнього руху шляхом звуження ширини смуг. Звужувати ширину смуг необхідно з урахуванням ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів». На додаток, звуження смуг не лише позитивно впливає на зменшення швидкості, а й на появу додаткового простору для облаштування інфраструктури для тих же велосипедистів.
Треба встановлювати обмежувачі швидкості. Окрім «лежачих поліцейських», можна встановлювати острівці безпеки, бордюрні розширення, чокери та розділювальні смуги задля впливу на водіїв та дотримання ними безпечної швидкості. Більше інформації про заходи щодо заспокоєння руху можна дізнатись з ДСТУ 4123:2020 «Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху. Загальні технічні вимоги».
Необхідно встановлювати дорожні знаки та розмітку. Адже учасники дорожнього руху повинні мати чітке розуміння щодо того, як й де вони мають пересуватись.
Також необхідне вуличне освітлення задля забезпечення видимості учасників дорожнього руху в громаді.
Нагадаємо, будівництвом дороги в Одеський порт, яка з'єднає його з дорогою М-28 Одеса — Южне, буде займатися ТОВ «Ростдорстой». Роботи планують розпочати навесні поточного року.