Під час робочого візиту голови Одеської обласної ради Григорія Діденка до Красносільської сільської ради Служба автомобільних доріг в Одеській області презентувала чотири варіанти будівництва автомобільної дороги М-28 Одеса — Южне /М-14/ з під’їздами (обхід м. Одеси) на ділянці км 0 — км 8, повідомляється на Facebook-сторінці САД.
Начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області Дмитро Рибалка наголосив, що потрібно пришвидшити остаточний вибір варіанту проходження дороги, адже це значно впливає на реалізацію та вартість проєкту.
Дмитро Рибалка, начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області
Одеса — місто-мільйонник, яке не має сучасної та якісної об’їзної дороги. Потрібно повністю вивести транзитний великовантажний транспорт за межі міста. Це значно покращить безпеку дорожнього руху та екологічну ситуацію у місті. Саме четвертий варіант дає можливість розпочати будівництво якомога скоріше. Адже він не передбачає перевлаштування великої кількості інженерних мереж та знесення будівель та споруд — і це, звісно, значно зменшує вартість будівництва.
Решта варіантів вважаються складнішими, а відповідно дорожчими, бо передбачають будівництво дороги на приватній території чи посеред самого села. До того ж потребують перенесення ЛЕП 110 та 330 кВ.
Четвертий варіант будівництва ділянки дороги загальною протяжністю близько 10 км, з яких приблизно 2,5 км проходитиме вздовж берега Куяльницького лиману. Цей фактор викликає занепокоєння у місцевої громади.
Проте, у світі існує багато прикладів проходження доріг навколо водойм, вздовж заповідних зон та Національних парків. Наприклад:
— Шосе 90 в Ізраїлі, проходить через Мертве море, Ейн-Геді — природний заповідник та Кумранські печери. Шосе 90 стало важливою міжнародною туристичною артерією для мандрівників зі всього світу.
— Державна дорога SR 9336 у Флориді (США) проходить через Національний парк Еверґлейдс. Це головна паркова дорога, яка простягається через різні екосистемні зони Національного парку. Дорога проходить через сосновий ліс, кипарисове та мангрове болота. Завдяки облаштованій інфраструктурі тисячі туристів відвідують Національний парк.
Зі свого боку Служба автомобільних доріг в Одеській області передбачила у проєкті будівництва дороги, на ділянці вздовж Куяльницького лиману, сучасні технічні рішення. Дорогу від лиману відділятимуть — висаджена «зелена зона», підпірні стінки із набірного каменю, шумозахисні екрани та велосипедні доріжки.