Для збільшення вантажопотоків на українських портах необхідно розвивати припортову залізничну інфраструктуру. Серед пріоритетних проєктів цього року — перегон дільниці Чорноморська — Берегова, передає у Facebook Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Цього тижня в рамках «Великого будівництва» розпочали укладати та електрифікувати другу головну колію. Роботи на 6,5 км планується завершити до кінця року. Саме цими залізничними шляхами здійснюються перевезення для 3-х з 5-ти найбільших стивідорних компаній країни — ДП «МТП «Южний», ТОВ «Трансінвестсервіс» та АТ «Одеський припортовий завод».
Наявна колія вже є обмеженням для подальшого збільшення обсягів та швидкості перевалки вантажів. За розрахунками, розповідає Міністр інфраструктури, об’єми вантажопотоків на ДП «МТП «Южний» та ТОВ «ТІС» до 2023 року складуть щонайменше 135 млн тонн.
Востаннє пропускну спроможність тут підвищували 6 років тому. Зараз розрахункова пропускна спроможність дільниці Чорноморська — Берегова — 55 пар поїздів на добу, а після оновлення вона збільшиться до 60, додав Олександр Кубраков.
Надалі Міністерство інфраструктури розглядає можливість добудови другої головної колії на дільниці «пост 30 км» — станція Берегова/станція Хімічна. Тоді пропускна спроможність дільниці Чорноморська — Берегова — Хімічна складе вже 150 пар поїздів на добу.
Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України
Без системного підходу до розвитку інфраструктури неможливі якісні державні сервіси. Порти мають розвиватися, а держава — створювати для цього необхідні умови. Особливе значення тут має порт «Южний», як найбільший державний стивідор. Саме на його прикладі ми хочемо показати, що держава хоче і може бути ефективним менеджером.