Ще навесні 2018 року зерновий термінал "М. V. Cargo" очолив Йеспер Педерсен, датчанин, управлінець з 20-річним досвідом роботи у сфері логістики, який раніше очолював український офіс найбільшої судноплавної лінії світу - "Maersk Line".
- Пане Педерсене, які прогнозні обсяги перевалки зерна за участю "М. V. Cargo"?
Термінал "М. V. Cargo" почав працювати в тестовому форматі в червні минулого року. Його проєктна потужність - 5 млн. тонн зернових на рік. На даний момент (кінець серпня - прим. ред.) ми перевалили майже 1,8 млн. тонн зерна. Вийдемо на проєктну потужність - можемо масштабувати і збільшувати потужності.
- Чи є аналоги у даного проєкту?
Аналогів в галузі немає - це один з найбільших інвестиційних проєктів, реалізованих в Україні за останній час. Його вартість склала 150 млн. доларів США. У будівництві взяли участь ЄБРР і МФК. Загальна цифра кредитування від них склала близько 74 млн. доларів США. "М. V. Cargo" - один з найсучасніших і технологічних зернових терміналів в країні з обладнанням від кращих національних і світових виробників із США, Канади, Угорщини, Італії, Швейцарії, Німеччини. Глибина біля причалу терміналу в 16 м. дозволяє обробляти судна дедвейтом 100 тисяч тонн і робить термінал одним з найбільш глибоководних зернових терміналів на Чорному морі. Стандарти "Cargill" в операційній діяльності, що забезпечують найвищий рівень безпеки та якості, привернуть найбільші світові компанії.
- Які будуть надходження до бюджету територій, на яких розташоване підприємство?
Більше ніж 215 млн. гривень відрахувань до державного та місцевих бюджетів і близько 8 млн. доларів портових зборів в рік. Зараз підприємство платить податки до державного, і, звичайно ж, до місцевих бюджетів села Визирка та селища Нові Біляри. На сьогодні (кінець серпня - прим. ред) наші загальні відрахування вже склали 9 мільйонів гривень.
- Скільки нових робочих місць тут буде створено?
На період будівництва вже було створено значну кількість робочих місць. Після відкриття терміналу в вересні 2019 року, коли він запрацює на повну потужність, тут буде працювати 225 співробітників.
- Хто є основними партнерами підприємства "М. V. Cargo" і що принесе розвиток цього підприємства України?
На даний момент ключовий партнер - американська компанія "Cargill". Звичайно ж, у нас збудовані міцні відносини й з найближчими сусідами - транспортним морським вузлом "ТІС". З поліпшенням якості послуг на ринку перевалки зернових відкриваються нові можливості для України. Ефективна обробка вантажів великотоннажними судами значно знизить вартість експорту. Новий термінал забезпечить понад 10% експорту українських зернових на рік. Додаткові кошти від портових зборів дозволять профінансувати державні інфраструктурні проєкти. Завдяки зменшенню вартості логістичної складової виросте конкурентоспроможність, чого так не вистачало українській портовій галузі.
Плюси очевидні: розвиток інфраструктури, збільшення податкових виплат і надходжень, розвиток територій, створення нових робочих місць, підвищення конкурентоспроможності наших портів. Крім того, вже зараз цей проєкт став хорошим сигналом і для інших великих інвесторів, які вивчають і розглядають потенціал України. Зерновий термінал "М. V. Cargo" дозволить посилити аграрні позиції України на ринках Китаю, Індонезії та Японії.