У сучасному світі практично не залишилося сфер діяльності, де б жінки не трудилися нарівні з чоловіками. Жінки, які ризикнули зазіхнути на традиційно чоловічі професії, привносять в них свою мудрість. Як жіночність поєднується з сильним характером, розповіла Ольга Бутко, змінний заступник начальника складу навалювальних вантажів "ТІС-КТ".
- Розкажіть про себе: який ВНЗ закінчили, де працювали до "ТІС-КТ"?
Я закінчила Одеський екологічний університет за чоловічим і романтичним фахом "інженер-океанолог". Довгий час вела свій бізнес, займалася нерухомістю та будівництвом, за плечима було безліч курсів, тренінгів і в результаті багаж знань. У бізнесі, як і в країні, настала криза, і мене запросили в стивідорно-експедиторську компанію начальником вантажного складу в Одеському порту. Це для мене був новий напрям, але мене це не злякало, а лише підстьобнуло - власникам потрібен був ефективний менеджер. Пропрацювала я там п'ять років, але, на жаль, причал був відданий в інші руки, і я надіслала своє резюме в "ТІС", де працюю вже сім років.
- Ким прийшли в "ТІС"?
Управлінського досвіду у мене було близько 30 років, тому відразу стала заступником начальника складу "ТІС-КТ".
- Розкажіть про свою професію: що робить змінний заступник начальника складу?
Я думаю, що це дуже значуща професія в будь-якому порту. Змінного заступника начальника складу відразу й не помітиш, але без нього нічого не запуститься. Починається робочий день, о 07:30, з взаємодії з усіма підрозділами: диспетчери, група обліку та залізниця, тальман, експедитори - все на нас зав'язано, без нас виробництво не почнеться, і неважливо, це видача зі складу на судно або вивантаження вагонів. Тут важлива злагоджена робота всіх. Змінний заступник начальника складу отримує змінно-добовий план, де розписано, які роботи потрібно зробити, і розподіляє людей по необхідним роботам, проводить інструктажі - тут залучено майже 50 осіб.
Склад навалювальних вантажів охоплює майже всю територію "ТІС". Після того як працівники проінструктовані та почали виконувати свої завдання, змінний заступник начальника складу приймає техніку, інструктує водіїв автомобілів, за яким маршрутом рухатися, телефонує у залізничний парк "Причальний", замовляє локомотив з вагонами. Ось, наприклад, у моєї колеги Світлани Соколюк на такій же посаді в зміні три фронти робіт: вивантаження вагонів з глиною, навантаження на судно, завантаження і дозування нікелю, - і все знаходяться на значній відстані один від одного. Ми якось порахували з колегами, що за зміну змінний заступник начальника складу пробігає по території 25 кілометрів - і фітнес-клуб не потрібен. Також важлива частина роботи - це звітність. Необхідно оформити всі операції, відправити звіти в групу обліку. Загалом, навантаження у мене колосальне.
- Які особливі знання і навички потрібні змінному заступнику начальника складу?
Необхідно знати правила перевезення залізничним транспортом, способи навантаження, вибракування, знати, з чого складається вагон, технологічне оснащення машин і кранів, допустиме навантаження на причали й склади, загальні та спеціальні правила морських перевезень, знати роботу стивідора, Закон України "Про охорону праці", відмінно працювати у програмі "1С" та ще багато іншого. Також потрібно вміти спілкуватися з людьми, тому що ти повинен стати авторитетом: в зміні багато людей, 50 працівників і більше, і всі вони повинні чітко виконувати поставлені завдання.
- Які труднощі постають перед Вами в роботі?
Саме головне для жінки в порту - довести, що ти не слабкіша за чоловіків. Жінки мислять по-іншому, можуть прораховувати деякі ситуації наперед. Авторитет, чоловічий гарт плюс уміння прораховувати наперед - і будь-які труднощі по плечу. Коли я прийшла в "ТІС-КТ", то була єдиною жінкою змінним заступником начальника складу серед чоловіків, які скептично поставилися до моєї появи в порту, але я довела, що можу працювати не гірше за них. Це зараз у нас чимало жінок змінних заступників складу, а я п'ять років була одна серед чоловіків.
- Що найцікавіше у Вашій роботі?
Мені цікаво робити спільну справу, я отримую від цього задоволення. Мені подобається бути сполучною ланкою між диспетчерами, стивідорами, експедиторами, групою обліку, залізничним парком "Причальний", вагівницями, водіями. Всі зав'язані на тобі, і з усіма треба знайти спільну мову, іноді навіть бути психологом.
- Розкажіть про свій колектив. Адже головне в будь-якій роботі - це люди, команда.
У нас найкращий колектив - ланка №4. У нас найкращий диспетчер Олег Петрович, людина-душа. У нас чудовий начальник складу навалювальних вантажів Тетяна Серьогіна, наше сонце, завжди допоможе, захистить, підкаже. Вона створила таку команду змінних заступників складу навалювальних вантажів з дівчат, що нам все по плечу. У нас шикарний стивідор Олексій Подкаура, відмінні диспетчери в залізничному парку "Причальний": Галина Меньшикова, Ірина та Сергій Делієргієви, Олександр Пасічняк, Павло Шубович, Руслан Ходанович, залізнична вагівниця, красуня і розумниця Марина Савіна, водії-аси Юрій Подмовьский, Олександр Сомов, Віталій Трофимчук, Віталій Терзман, Микола Тимофеєв, кранівники Ігор Лебідь, Денис Лавров, Сергій Головченко, майстри вищого пілотажу і кранівники STS Олександр Мельник, Олексій Скорик, Олександр Михайленко, на навантажувачах аси - Ігор Рибак, Віктор Дзебан. У нас відмінний бригадир Андрій Федорович, ланкові Олександр Близняков, Іван Кривошеєв. Наші "діди" Сергій Тернових, Олександр Горшков вміють працювати на будь-якій техніці, будь то кран, "Senebogen" або навантажувач. Змінний інженер з охорони праці Олександр Сновальчук не стоятиме осторонь, а завжди підкаже і допоможе в роботі. Ось з таким колективом можна і потрібно робити рекорди. І я завжди кажу їм в кінці зміни: "Дякую за роботу!".
- Чи дозволяє Ваша професія розкрити творчі здібності, проявити себе?
Це дано Тетяні Вікторівні, нашому начальнику складу навалювальних вантажів, вона дуже творча особистість. А у мене математичний склад розуму, я не художня натура. У мене все точно та чітко.
За матеріалами "Наш ТІС" №7, липень 2019.