- Статус Визирської громади змінився. Який зв'язок районної ради з громадою?
Я хочу зазначити, що Лиманська районна рада завжди брала до уваги інтереси Визирки, велася спільна робота. Але я вважаю, що депутат повинен на місці представляти інтереси людей і допомагати їм. Адже, в основному, у людей виникають питання на побутовому рівні, найчастіше вони не районних масштабів.
- Визирська громада поступово формується і не тільки бере на себе нові зобов'язання, але і розширюється територіально?
Громада вже сформована і юридично, і фактично, що приємно відзначити. Ми довго боролися за те, щоб реалізувати тут принципи програми децентралізації. На мою думку, це одна з видатних реформ. Вона покликана гарантувати можливість реалізації людьми їх законних прав брати участь в управлінні своєю громадою, своїм майбутнім. Принцип, що лежить в основі цього процесу, простий - люди самі знають, що їм потрібно на місцях. Ми знаємо, де і які нам тут потрібні дороги й що нам потрібно зробити в першу чергу для зміни на краще життя в громаді. Ми знаємо, де потребує ремонту водопровід, де необхідно побудувати каналізацію, в якій школі в першу чергу потрібно провести ремонт, який дитячий садок бажано розширити, а де побудувати новий. Тепер не потрібно, як раніше, довго і безнадійно чекати реакції від центральної влади - ми на місці можемо все це реалізувати самостійно. Важливий плюс - те, що люди зможуть безпосередньо контролювати розв'язання проблем місцевою владою.
- Нещодавно ще чотири села прийняли рішення увійди до складу громади. Чи не постраждають від цього економічно села, які об'єдналися раніше?
Якщо доходи громади перевищують розрахункову кількість населення, то частина цих доходів, в реверсному порядку, вилучається державою з бюджету цієї громади, передається до бюджету вищого рівня і розподіляється на інші менш фінансово благополучні села.
- Громаді треба збільшувати своє населення, щоб не втрачати частину податкових надходжень надалі?
Абсолютно вірно. Визирську громаду, виходячи з цих міркувань, в першу чергу цікавлять люди, які живуть в селах, а не землі, на яких ці села розташовані. Чим більше у нас буде людей, тим багатшою буде наша громада. Реверсні відрахування стануть меншими - більше грошей залишиться в громаді. Ми зможемо зробити на нашій землі набагато більше хорошого, показавши людям, яким дійсно може бути економічний ефект на селі від впровадження реформи децентралізації.
- Якщо кількість грошей більше, ніж зазвичай передбачається на таку кількість жителів громади, - це означає, що підприємства тут успішно працюють?
Я радий, що в цьому році наші підприємства транспортного вузла "ТІС"
перетнули межу в 33 млн тонн вантажообігу - це абсолютний рекорд. Це свідчить про те, що є попит на послуги цих підприємств, є економічна активність, що важливо. Також це говорить про те, що є потреба в створенні нових робочих місць, а це дає підставу і стимул для економічного розвитку прилеглих територій. Ми бачимо тенденцію того, що люди вже переїжджають жити безпосередньо до Визирки. Я часто чую: "ми приїхали, побачили, нам сподобалося і ми вирішили залишитися тут жити" - це найкраща похвала. Той економічно потужний стимул, який ми бачимо в порто-промисловій зоні, дуже важливий для майбутнього Визирської громади. Наші підприємства розширюються, збільшуються виробничі потужності й, відповідно, нам потрібні додаткові співробітники. Ми раді, що багато людей влаштовуються до нас на роботу.
- Працюючи на "ТІСі" ти, практичний працюєш на себе - твої податки потрапляють до Визирської громади, і життя навколо тебе стає краще?
На жаль, ще не всі люди знають, що тепер, якщо ти працюєш на території громади, твій податок на доходи залишається у твоїй громаді. Це один з найважливіших плюсів децентралізації - громада підтримується і розвивається завдяки успішній роботі підприємств на її території. Люди дуже часто дивуються, що дійсно, у нас на "ТІС" гідні зарплати та можливий кар'єрний ріст. До того ж, ми надаємо можливість перевчитися й отримати гарну роботу з відповідною зарплатою. Багато молодих людей вже це зрозуміли й прекрасно працюють на підприємствах транспортного вузла.