Майже два місяці школярі по всій країні вимушені навчатися дистанційно. Перехід на такий тип навчання на початковому етапі викликав чимало труднощів, як у вчителів так і в учнів. Адже у новому форматі уроки скорочені до 20 хвилин.
Була якась метушня. Ми почали судомно записувати усі завдання, передавати класним керівникам, класний керівник повинен був зробити ксерокопії, відправити в вайбер кожній дитині. Спочатку це був дуже великий об’єм, скинули так зване "простирадло". А потім прийшов наказ, з рекомендаціями, які платформи використовувати та багато пропозицій для використання в роботі, - Олена Комарова, директорка Южненського НВК (ЗОСШ №2 - Центр-ПТУ).
Ми у старшій школі визначились з вчителями та обрали дві онлайн платформи - Google classroom та Zoom. Це самі прості, зрозумілі та об’єктивні платформи, на яких фіксується абсолютно усе. І спілкування вчителя з учнями в стрічці, там також є всі завдання та оцінки. Там такий своєрідний електронний журнал, де видно дату завдання і коли дитина його виконала. Наприкінці діти зможуть побачити, яка у них тематична оцінка, - Тетяна Малюк, заступниця директора Южненського НВК (ЗОСШ №2 - Центр-ПТУ).
Вчителі, які не мають можливості вести дистанційне навчання з дому, користуються технікою шкільного комп’ютерного класу. Але це одна сторона проблеми, друга - відсутність такої можливості й у деяких учнів. Як виявилося не всі діти можуть навчатися онлайн.
На жаль, не всі мають комп’ютери, у деяких перебої з інтернетом. Для цієї категорії учнів ми розробили такий вид навчання. Ми роздруковуємо завдання, розкладаємо по файлах і діти їх забирають. У кожного учня, наприклад, 4 класу, є тека, яка постійно наповнюється, - Катерина Котельнікова, вчителька початкових класів Южненського НВК (ЗОСШ №2 - Центр-ПТУ).
Для такої категорії теми уроків та завдання педагоги залишають на першому поверсі школи. Батьки, з дотриманням усіх правил карантину, забирають завдання, діти виконують їх вдома і повертають до школи. Наразі усі проблеми позаду, завдяки онлайн платформам та програмам педагоги контролюють виконання домашнього завдання, спілкуються з учнями онлайн. На перший погляд, працювати стало легше, але вчителі зізнаються, що це зовсім не так.
Я, наприклад, сіла перевірити, як діти виконують завдання, з ранку і до восьмої години вечора. Часу витрачається набагато більше, десь треба прокоментувати кожному індивідуально. З іншого боку, діти теж розкриваються по-іншому, тому що вони сам на сам спілкуються з вчителем, - Олена Комарова, директорка Южненського НВК (ЗОСШ №2 - Центр-ПТУ).
Але є ще й третій учасник процесу - це батьки, багато яких працюють на стратегічних підприємствах, що не зупинили свою роботу під час карантину. Якщо учні старших класів можуть навчатися самостійно, то молодші діти потребують присутності батьків під час онлайн уроків. Та й взагалі, думка батьків стосовно дистанційного навчання дуже неоднозначна.
Проблем багато - вочевидь. Навіть первісна схема навчання за допомогою вайберу та підручника не завжди зручна. Не всі діти можуть зрозуміти тему самостійно, тому потрібно дітям додатково пояснювати. І ось Google classroom зовсім не відрізняється від вайберу. Відкрив - і там теж завдання, тільки декілька вчителів виходять онлайн, аби пояснити дітям нові теми. Що стосується дистанційного навчання, це окрема тема. У нас були плани вступу після 9-го класу, відповідно діти повинні були пройти повністю програму, - Ганна Студнікова, мати учениці 9-го класу.
Не дивлячись на більшість подоланих проблем, все одне залишилось чимало питань. Чи повернуться діти у школу в цьому навчальному році, яким чином будуть виставлені оцінки у табеля, як вони все ж таки зможуть наздогнати програму, як і коли діти будуть складати вступні іспити у вищі та технічні навчальні заклади.
Спочатку я зраділа, що ввели карантин, тому що це були своєрідні канікули, але потім це затягнулося на місяці і радість потрохи зникла. У нас ввели дистанційне навчання, потрібно вставати кожний ранок. Я би вже з задоволенням повернулася до школи, мені не вистачає живого спілкування з однокласниками і я сумую за своїм класним керівником Людмилою Миколаївною, - Юліана Горіна, учениця 4-го класу.
Авторка: Олена Горіна.