У 2004 році мати таку розкіш, як власне конструкторське бюро міг собі дозволити далеко не кожен український морський порт. Не тільки тому що це затратно, а ще й через те, що мало хто тоді так інтенсивно будувався та розвивався, як ТІС, щоб знадобилася власна команда професійних конструкторів все це грамотно спланувати та розрахувати, розповідає головний інженер ТІС Олег Сологуб.
Олег Сологуб, головний інженер ТІС
Наше конструкторське бюро — це наше надбання, наша скрепа. Ми його організували років 15 тому під час нашого бурхливого зростання. Виникла необхідність. Коли здійснюєш великі проєкти, завжди виникають різного роду питання, завжди потрібно щось відкоригувати, причому швидко. А коли маєш справу з великими проєктними організаціями, це складно зробити швидко і ще складніше пов’язати різні проєкти в єдину систему. І тоді виникла ідея — а чому б не створити на ТІСі власне конструкторське бюро для вирішення дрібних, нагальних завдань, які виникають практично щодня.
Спробували, створили й з того часу цей структурний підрозділ багаторазово виправдовував свою необхідність. Сьогодні конструкторське бюро, на думку Олега Сологуба, одна з найважливіших «бойових» одиниць транспортного вузла ТІС. Тому що в них різноплановий спектр роботи: від створення унікальних речей, які потрібні у виробництві, але їх ніде не купиш, до великих проєктів, таких як термінал ТІС-Вугілля.
Комп’ютерні програми для проєктування, якими сьогодні так ефективно володіють фахівці конструкторського бюро ТІС були впроваджені не відразу. У 2004 році все починалося з лінійки, олівця та кульмана, всі креслення робилися вручну. Згодом підбирався колектив, який поступово впроваджував сучасні методики проєктування, закуповувалося також необхідне обладнання, розповідає головний інженер ТІС Олег Сологуб.
Олег Сологуб, головний інженер ТІС
Усі технологічні рішення, які були у нас застосовані, були придумані тут на третьому поверсі, різними фахівцями. Частина з них вийшла зі стін нашого конструкторського бюро. Ми не винаходили велосипед, просто шукали найкращі рішення, які потрібні для нас та застосовували їх. Робили це швидко, економно, вивчали світовий досвід. Відвідували найпередовіші термінали в Німеччині, подивилися, як у них все зроблено, та значну частину ідей запозичили. Ми просто подивилися, як виконуються такого виду роботи й застосовували їх досвід з урахуванням наших реалій, нашого обладнання, нашого рельєфу.
Сьогодні в проєктно-конструкторському бюро ТІС працює чотири людини. Олексій Корнієвич, головний інженер цього проєкту, розповів, як відбуваються взаємовідносини зі структурними підрозділами транспортного вузла на прикладі недавнього замовлення від підприємства ТІС-Вугілля.
Олексій Корнієвич, інженер проєктно-конструкторського бюро ТІС
Здебільшого у нас завдання від ТІС-Вугілля — це модернізація їх обладнання, якісь нововведення, котрі вони хочуть привнести у свою роботу. Вони зазвичай пишуть нам листа, за яким ми самі формуємо технічне завдання. Ось, наприклад, унікальний по-своєму проєкт — сходи. Вони незвичайні тим, що при їх створенні ми використовували алюміній.
Здавалося б, яка сьогодні проблема купити сходи. Навіть промислові представлені у величезному асортименті різних виробників. Однак сходи, яких потребують працівники ТІС-Вугілля мають свої особливості при експлуатації, що вимагає індивідуального підходу при їх виготовленні, розповідає Артем Корнєєв, начальник ділянки обробки вантажів ТОВ «ТІС-Вугілля».
Артем Корнєєв, начальник ділянки обробки вантажів ТОВ «ТІС-Вугілля»
Даний трап при обслуговуванні грейферів — сходи, виготовлені виключно з алюмінію, щоб в наших суворих умовах вони могли служити якомога довше. Його переміщують двоє людей, щоб зафіксувати біля грейфера. Третій працівник підіймається по сходах та чіпляє вантажозахоплювальні пристрої. Він працює на безпечному огородженому майданчику і йому зручно.
За розробленим власним конструкторським бюро та затвердженим на підприємстві ТІС-Вугілля кресленнями, сходи замовляли на Славутському ремонтно-механічному заводі. Це найближче підприємство, де виготовляють вироби ливарного виробництва з алюмінію. Конструктор сходів Олексій Корнієвич лишився задоволений першим зразком.
Олексій Корнієвич, інженер проєктно-конструкторського бюро ТІС
Я особисто піднявся на них та подивився, чи не хитається — ні не хитається. Мені говорили, що випробування проводилися працівниками ТІС-Вугілля спільно зі службою з охорони праці. Сходи навантажували додатковою вагою, щоб подивитися, як вони себе поведуть.
Загалом сходи пройшли випробування, але у служби з охорони праці є побажанні щодо доопрацювання жорсткості конструкції. Грейфери на терміналі ТІС-Вугілля використовують рідко, зазвичай, при наданні допомоги сусідньому терміналу при вивантаженні вугілля. Хоча ця технологія застосовується не часто, для працівників підприємства участь в ній повинна бути безпечною, впевнений Кирило Власенко, начальник перевантажувального комплексу ТІС-Вугілля.
Кирило Власенко, начальник перевантажувального комплексу ТОВ «ТІС-Вугілля»
Виготовлення, доставлення та монтаж сходів підприємству коштували 70 тис., це недешево, але життя людей дорожче, там дійсно велика висота.
Кирило Власенко розповів, що останні два роки власники ТІС-Вугілля вкладають чималі кошти в безпеку праці на підприємстві. За цими словами є приклад ось таких сходів, які може й поліпшать показники по навантаженню та вивантаженню, але, що не менш важливо, зроблять роботу персоналу підприємства ще безпечнішою.
Авторка: Катерина Гончар.