На фестивалі педагогічної майстерності «З любов’ю до дітей» зовсім скоро підіб’ють підсумки та оголосять, хто з педагогів у Визирській ОТГ є провідним фахівцем та найкраще допомагає дітям рухатися до значних результатів у країні знань.
Однією з конкурсанток є вчителька біології Першотравневого ліцею, фахівчиня другої категорії, людина, що постійно шукає новітні способи якісного засвоєння інформації та навчання — Вікторія Кулинич. За її плечима вже 6 років стажу та безліч курсів, що сприяли професійному зростанню.
Вікторія Кулинич, вчителька біології Першотравневого ліцею
Якби мене раніше запитали, чи хочу я стати вчителем, я б відповіла, що ні, бо не бачила себе в цій професії. Але йшли роки, і оскільки я дуже люблю природу та тварин, можу першу медичну допомогу надати, тому обирала між медициною та педагогікою. Зараз я вчителька і не шкодую про свій вибір. Це така професія, де треба вміти вирішувати складні ситуації та рухатися вперед.
Від звичайних конспектів та підготовки до цікавих вікторин, моделювання та побудови різноманітних макетів клітин, бактерій, інтелектуальних ігор та захисту своїх знань — такими є сучасні уроки біології у Першотравневому ліцеї.
Ілля Вернідуб, учень 9–А класу Першотравневого ліцею
У нас йде створення моделі тваринної клітини. Нам цей метод подобається тим, що ми набагато більше запам’ятовуємо, нам так зручніше. Її складові — ендоплазматична сітка, апарат Ґольджі, рибосоми, лізосоми та основне — ядро.
Василина Безнога, учениця 9–А класу Першотравневого ліцею
Ми робимо клітину рослини. Більшу її частину можуть займати вакуоль, тут є хромопласти, які надають колір. Також клітина має комплекс Ґольджі, має цитоплазму. Свою роботу ми будемо презентувати та захищати — розповідати про її особливості.
Михайло Клюкін, учень 9–А класу Першотравневого ліцею
Нам дуже подобаються такі уроки — ми робимо модель і по ній вчимо усі складові цієї клітини. Ми не пишемо конспекти, а засвоюємо тему у процесі моделювання.
Вікторія Кобріна, учениця 9–А класу Першотравневого ліцею
Нам подобаються такі нестандартні уроки, бо так ми скоріше вчимося відрізняти тваринну клітину від рослинної.
Завдяки цьому в учнів формується природничо-наукова компетентність шляхом засвоєння системи інтегрованих знань, свідомого ставлення до природи, як універсальної та унікальної цінності. Саме тут, на уроках біології, відбувається перетворення аудиторії звичайних спостерігачів на активних учасників освітнього процесу.
Вікторія Кулинич, вчителька біології Першотравневого ліцею
На своїх заняттях я використовую комп’ютерні технології та STEM-освіту, тому що це дуже подобається дітям. Раніше я відвідувала різні курси. А зараз я сама тренер таких занять. Дуже важливо йти вчителю в ногу з часом. Якщо ти не будеш вчитися та не будеш відкривати щось нове — ти не будеш цікавим для дітей, твій предмет не буде їм потрібен.
Використання набутих знань, навичок та умінь у повсякденному житті для оцінки впливу факторів довкілля, наслідків своєї діяльності, для збереження власного здоров’я та безпеки інших людей — такою є мета навчання біології. А ще це допомагає зрозуміти природу багатьох процесів, що відбуваються в організмі людини.
Софія Артеменко, учениця 8-Б класу Першотравневого ліцею
Побудову зубу потрібно знати, тому що це важлива частина нашої ротової порожнини.
Діана Назарова, учениця 8-Б класу Першотравневого ліцею
Зуби нам допомагають перетравлювати їжу, вони перемелюють її на шматочки. А потім вона потрапляє до шлунку.
Софія Артеменко, учениця 8-Б класу Першотравневого ліцею
Коли пошкоджується емаль, то їжа потрапляє до пульпи. А в пульпі знаходяться нервові закінчення. Тому зуби й болять.
Контроль знань на уроках біології відбувається теж в нестандартний спосіб — від колективного мозкового штурму до роботи в групах або індивідуально з вчителем. В такій копіткій щоденній роботі виконується головна місія — відбувається формування особистості — творчої, конкурентоспроможної, здатної самостійно здобувати знання і застосовувати їх, приймаючи нестандартні рішення.
Вікторія Кулинич, вчителька біології Першотравневого ліцею
Моє завдання як вчителя — зацікавити їх та зробити так, щоб учні захотіли здобувати ці знання. Тому я використовую на своїх уроках комп’ютерні технології. На сьогоднішньому уроці біології ми використали тестування Kahoot — це тестування за допомогою комп’ютерних технологій та моделювання клітини. Також використовували додаток Learningapps, який допомагає дітям краще засвоювати матеріали, а також Mentimeter — це хмара слів, де діти можуть писати свої асоціації з якогось терміну чи запитання. Це сучасні методи, які їм дуже зручні у використанні та цікаві.
Нагадаємо, що свою кандидатуру на щорічний конкурс кращих педагогів Визирської ОТГ висунула Ольга Гончар — вчителька початкових класів Калинівської гімназії.
Авторка: Ганна Валанцевич.