Директор Регіонального ландшафтного парку "Тилігульський" (Миколаївська область) Олег Деркач розповів про будівництво каналу, що з'єднує Чорне море і лиман, особливості побудови і фінансування проекту.
Цей лиман є адміністративним кордоном між Одеською та Миколаївською областями. У 2015-2016 роках з’ясувалось, що виникла велика кількість проблем. Повністю пересохло верхів’я лиману, рівень води в ньому став на півтора метра нижче ніж у морі, що призвело до підвищення солоності води у лимані. Зросла загроза викиду сірководню і виникненню локальних заморів риби. Зменшувалась кількість птахів.
За ініціативи депутата Одеської обласної ради Олега Кутателадзе було ухвалено рішення прокласти канал, який наповнить лиман морською водою та забезпечить необхідний водообмін. Але в результаті потужного морського шторму, наприкінці березня початку квітня минулого року, вже збудовані споруди морської частини зазнали значних пошкоджень. Швидкість руху води в каналі, яка значно перевищувала допустиму, не дала змоги проводити роботи з відновлення гідротехнічних споруд. Тому було прийнято рішення про тимчасову зупинку робіт.
Зараз збирають підписи під зверненням до Міністерства екології щодо питання продовження будівництва каналу. Відома сума та які саме роботи потрібно провести. Сам канал треба поглибити на два метри, відкоси - закріпити. У комплексі - це ряд складних робіт.
Відкриття каналу дасть можливість повністю відновити життя у лимані.
За матеріалами koblevo.news