Як з невеликого причалу в акваторії Великого Аджаликського лиману компанія ТІС змогла побудувати найбільший транспортний вузол в Україні? Сьогодні він об'єднує 5 спеціалізованих морських терміналів, що обробляють щорічно рекордних до 33 млн т вантажів. Наша редакція продовжує цикл матеріалів, в яких розповідає про технологічні нововведення і стратегічні рішення, які допомогли ТІСу стати найбільшим транспортним вузлом країни.
Раніше ми писали про відмову від профільної спеціалізації порту, що сприяло перетворенню ТІС в найбільший багатопрофільний термінал. Також лідерству сприяло створення власної інфраструктури, яка дозволила порту здійснювати автономну, ні від кого не залежну роботу.
На цей раз мова піде про важливу особливість ТІСу — глибоководність.
З отриманням незалежності, в Україні почали запускати нові причали. Але ТІС став першим, хто відразу будував їх з глибиною, що дозволяла приймати великотоннажні судна (осадою до 14-15 м). Це позначилося й на здешевленні логістики, що стало вигідніше для вантажовідправників і зробило порт більш конкурентоспроможним. Чим більше судно, тим більше місця та глибини йому потрібно на причалі. Але водночас, великі судна більш вигідні для компанії-оператора. Тому в ТІСі вирішили поглибити підхідний канал до причалів і операційні акваторії до 15 м. Зараз це вважається буденною практикою, але в 90-х мало хто хотів ризикувати своїми грошима.
Сьогодні Трансінвестсервіс є одним з найбільш глибоководних портів України з причалами де глибина сягає 14-15 м. За весь час роботи в процес днопоглиблення компанія вклала сумарно 40 млн євро.
За матеріалами спецпроєкту Ліга.net.