Цикл матеріалів, в яких розповідається про технологічні нововведення і стратегічні рішення, завдяки яким ТІС став найбільшим транспортним вузлом України, продовжить «зерновий» блок.
Раніше мова йшла про відмову від вузької спеціалізованої спрямованості порту, що зробило ТІС багатопрофільним терміналом. Продовжили серію статті про самостійно створену інфраструктуру підприємства й про своєчасне поглиблення причалів
Прийшов час розповіді про те, як ТІС вирішив зробити ставку на зерно.
З часу свого старту, порт розвивався швидкими темпами, і з’явилася можливість для додаткових вантажоперевезень. Так в 1999 році народилася авантюрна на той час ідея побудувати новий зерновий термінал.
Це було досить ризиковане рішення, тому, що в кінці 90-х криза агровиробництва досягла свого піку. У цей час Україна виробляла менше ніж 25 млн т зерна, чого вистачало лише для потреб країни. Тому рекордна врожайність розміром в 75 млн т у 2019 році (за даними Інтерфакс-Україна) здавалася нереальною.
Але в ТІС розуміли, що головним експортним товаром в Україні завжди будуть зернові культури. Тому зерновий термінал побудували за рекордний проміжок часу — 2 місяці. Правда, на момент відкриття він вважався невеликим, але після розширень у 2005-му і 2008-му рр. став одним з найбільших на всьому Чорноморському узбережжі. Також нововведенням став метод навантаження зерна. Раніше багато терміналів вивантажували зерно на судна прямо з залізничних вагонів, що було не особливо зручно і вело до катастрофічного зносу вагонів. Водночас і сам процес вивантаження був небезпечним.
Керівництво ТІСу знайшло вихід з положення — тут вирішили побудувати зерносховища, що дозволило не тільки оптимізувати процес навантаження, але і накопичувати великі партії зерна, щоб здешевити логістику для своїх клієнтів.
Нагадаємо, компанія Трансінвестсервіс (ТІС) за трохи більше чверті століття змогла перетворити занедбаний причал в акваторії Великого Аджаликського лиману в найбільший транспортний вузол в Україні, який об'єднує 5 спеціалізованих морських терміналів, що обробляють щорічно до рекордних 33 млн т вантажів.
За матеріалами спецпроєкту Ліга.net.