Слюсар п’ятого розряду Юрій Жильцов, працює на підприємстві ТІС-Руда на ділянці вагоноперекидача. Нещодавно в його обов’язки входило кожного дня змащувати 15 основних вузлів величезного механізму.
Юрій Жильцов, слюсар п’ятого розряду ТОВ «ТІС-Руда»
Ми брали малярного пензлика, відро, лізли до шестерні «у три погибелі», а до цього зупиняли весь процес розвантаження, вішали таблички — велика справа. Саме мастило дуже в’язке, якщо на руку, або одяг потрапить, то його змити дуже важко, і ми всі були перемазані цим мастилом.
Сьогодні Юрій Михайлович розповідає про ті клопоти вже з гумором. Місяць тому цей вагоноперекидач на ТІС-Руда пройшов модернізацію, під час якої було встановлено автоматичну систему змащення.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
Ми модернізували весь наш комплекс вивантаження. Що стосується вагоноперекидача, інтегрували тут автоматичну систему змащення, що дозволило нам уникнути додаткових витрат на закупівлю мастильних матеріалів, на розміщення запчастин на складах. Кількість запчастин ми скоротили у 2,5 раза, мастильні матеріали — на 80%.
Станція розвантаження вагонів підприємства «ТІС-Руда» є вхідними воротами на термінал. Вагоноперекидач тут був встановлений з самого початку роботи підприємства, у 2007 році. Його продуктивність — 10 вагонів на годину, розповідає головний інженер.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
На станцію приходять всі наші вагони, які ми обробляємо, й розвантажуються, або на склад, або, за прямим варіантом, відразу на корабель.
Безперебійна робота вагоноперекидача — найважливіша частина технологічного процесу, тому на його модернізації не стали економити, та систему змащення встановили одну з кращих, італійського виробника. Окупиться вона менше ніж за рік, завдяки суттєвій економії на запчастинах та мастильних матеріалах.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
Поліпшили умови праці наших робітників. Їм тепер непотрібно добиратися у важкодоступні місця, щоб змастити той чи інший вузол, все це робить автоматика. Але і якість робіт стала вищою, а це важливо для техніки, яка працює 24 години на добу, 12 місяців на рік.
Тепер механікам залишається тільки вчасно заповнювати 8-літровий балон з мастилом, якого вистачає майже на чотири дні роботи.
Юрій Жильцов, слюсар п’ятого розряду ТОВ «ТІС-Руда»
Техніка сама все змащує, нам залишилося тільки раз на тиждень прибрати брудне мастило, яке саме відвалюється, тому ми ходимо тепер чистими.
Цьогоріч терміналу ТІС-Руда виповнилося 24 роки. За весь цей час його спеціалізація залишалася незмінною — перевалка залізорудних окатків Полтавського гірничо-збагачувального комбінату, тільки обсяг змінився.
Олександр Чебручан, директор ТОВ «ТІС-Руда»
Ми починали свою діяльність з перевантаження майже 500 тисяч тонн протягом року, зараз вийшли на рівень 6,3 мільйона тонн на рік.
Такому прогресу сприяло розташування підприємства, технологія навантаження та впровадження систем автоматизації процесів. Тепер головне завдання фахівців ТІС-Руди — вишукувати резерви в удосконаленні систем та механізмів. Установка автоматичної системи змащення на вагоноперекидач — одна зі складових цієї роботи.
Олександр Чебручан, директор ТОВ «ТІС-Руда»
У підсумку ми отримали збільшення на 30% терміну експлуатації цього механізму й значно зменшили витрати часу на його обслуговування. Потрібно ще розуміти, що раніше необхідно було зупиняти вантажні роботи для обслуговування вагоноперекидача, зараз ми обходимося без цих зупинок, що підвищує продуктивність вивантаження.
В результаті проведення модернізації обладнання жодної людини на підприємстві не було скорочено, кількість працівників на «ТІС-Руда» залишилася без змін — 172 працівники.
Авторка: Катерина Гончар.