- Навчальний рік завершується. Яким він був, що вдалося впровадити нового в процес навчання у Першотравневому НВК?
Рік був дуже цікавим. На сьогоднішній день можна сказати, що те, що задумали - ми зробили. Зрозуміло, що ми не хочемо зупинятися. Ми плануємо йти далі та ставимо собі нові завдання. Щоб вони збувалися - потрібна гарна команда, налаштована працювати разом, тоді все буде гаразд. Ми планували посилити методичну роботу, а також поліпшити якість освіти. Тут велику роль відіграє самоосвіта вчителів. І вони сьогодні дійсно працюють над підвищенням свого фахового рівня. За допомогою курсів підвищення кваліфікації і самонавчання, беручи участь в різних семінарах і тренінгах. У школі, так само, ми теж працюємо над цим. У нас сформована дуже добра команда вчителів. Вони хвилюються і переживають за результат, в нас є гарні керівники методичних груп. Ми створили в цьому році "проблемні лабораторії" (спеціальні групи для навчання - прим. ред.), і вчителі самі обрали в яку групу вони підуть, над якою проблемою будуть працювати. Вже потім свої напрацювання втілюють в свою навчальну роботу.
- Який є розвиток позашкільної освіти?
Є плани про поліпшення роботи позашкільного освітнього центру, де діти матимуть можливість займатися своїми справами за власним подаванням. Наша мета - залучити у нього дорослих людей. На сьогоднішній день ми рухаємося в правильному напрямку. Ми вже починаємо набір першачків на експрес-курси, щоб підготувати їх до навчання і зняти стрес перед початком року. Всі говорять про Нову українську школу, але треба розуміти, що НУШ - це не ігри, це дуже серйозна робота, яка вимагає багато сил, як від батьків, так і від дітей. Ну, й звичайно від вчителів. Тому, багато планів з цього приводу.
- Місцевий хаб, запрацював на повну у цьому навчальному році?
Так, звичайно. Ми планували комп'ютер в школу для дорослих людей - для тих, кому за 30-40 і в нас є така школа. В нас є чотири постійних слухачки, які приходять навчаються і вже можуть самі ділитися досвідом. Вони вже можуть спілкуватися в мережі і робити комунальні розрахунки через інтернет. По-друге - це дуже цікава можливість для того, щоб зустрічатися і спілкуватися.
- Які ще є результати роботи хабу?
Сьогодні нашою гордістю роботи хабу є такий проект, як "Діти-дітям". Наш учень дев'ятого класу сам організував комп'ютерні курси для своїх друзів. Потім і вся школа почала приходити до нього. Всі охочі тепер відвідують ці курси комп'ютерних технологій. Цікавий факт: діти дуже гарно працюють самостійно, незважаючи на те, що над ними немає контролю. Вони приходять залюбки навчатися. Саме тоді, коли діти беруть ініціативу у свої руки, ініціативу в хабі - це те, заради чого ми починали цей проект. Саме у цьому і народжується громада. Я вважаю, що самостійність учнів та самоврядування в школі - це запорука вдалої, у подальшому, об'єднаної територіальної громади. Це те, що ми хочемо бачити, коли людина, яка живе на своїй землі, у своєму селі, у своїй школі - бере на себе якісь обов'язки та стає відповідальною. Вона хоче змін и може бути ініціатором таких змін. Це дуже важливо і ми будемо працювати у цьому напрямку.