На ТІСі залізницю називають кровоносними судинами транспортного вузла. Самі працівники залізничного управління про це говорять так: «Спочатку тут була залізниця». Тонка нитка залізничної колії — єдине, що пов’язувало занедбане підприємство «Лиман», з якого з роками виріс Трансінвестсервіс, з зовнішнім світом в питаннях вантажоперевезень. Сьогодні, завдяки своєчасній модернізації залізничних потужностей і будівництва парку «Причальний», ця залізниця є найважливішим потенціалом для розвитку терміналів ТІСа.
Федір Доброносов, начальник служби руху залізничного управління ТІСа
Що сьогодні вона собою являє? Практично повний аналог структури справжньої залізниці. У нас є всі ключові служби, крім пасажирської, вона тут не має попиту. У нас є локомотивна служба, служби колії, контактної мережі, руху, комерційна служба, відділ логістики та технічна служба. Я тут з 2004 року, і до 2018-го у нас тут на залізниці все постійно будувалося, розвивалося, купувалося. Тепер у нас близько 82-х кілометрів шляхів, працює 26 локомотивів, є дорожня техніка, депо, з усіма можливостями для ремонту.
Проблема пандемії Covid-19 не обійшла стороною і залізничне управління ТІСа. Тут, як і на інших підприємствах транспортного вузла, довелося оптимізувати графіки роботи співробітників, щоб мінімізувати кількість фахівців, що працюють в офісі одночасно. Є два випадки підтвердженого захворювання Covid-19. Але обидва одужали, їм оплачені лікарняні. Тести на коронавірусну інфекцію всім на ТІСі проводять коштом підприємства.
Є розрахункові показники, для того обсягу робіт, який проводиться залізничним управлінням ТІС, необхідно 1 200 осіб персоналу. Зараз тут працює 680 фахівців. Такий стан справ став можливим завдяки унікальній технології організації праці й оптимізації виробничого процесу, що тут впроваджені та приносять відчутні результати як самому залізничному управлінню ТІСа, так і тим терміналам, які з ним співпрацюють, розповідає Федір Доброносов. Висока продуктивність роботи тут стала можливою завдяки використанню нової технології обробки вагонів і інформаційній базі експлуатаційної роботи з вагонами для всіх терміналів. Тут був розроблений і впроваджений унікальний програмний продукт, який придумав і запатентував заступник генерального директора ТІСа Анатолій Верлан. АРМ (автоматизоване робоче місце, — прим. ред.) «Движенец» — це багатошарове і різнопланове програмне забезпечення, яке дозволяє всім терміналам отримувати інформацію в реальному часі про всі події.
Кирило Власенко, начальник перевантажувального комплексу ТОВ «ТІС-Вугілля»
У нас якісний стрибок стався з травня минулого року. Якщо виділити такі організаційні моменти, була розроблена і впроваджена нова система планування, яка допомогла більш тісно і якісно взаємодіяти з залізничним управлінням. Ми отримали зниження часу на переподачу, і це дало приріст інтенсивності вантажних робіт.
Ще одна важлива частина успіху — люди. Хороші фахівці на підприємстві були потрібні завжди. Хтось переходив сюди з інших підприємств, багато тут з колишніх колгоспників-селян, які приходили у зв’язку з відсутністю іншої роботи вчилися всьому з нуля. Однак такі темпи роботи витримували не всі. Залишаються тільки дуже ініціативні, працездатні та енергійні люди.
Авторка: Катерина Гончар.