Морозні дні для працівників газової служби транспортного вузла ТІС є найспекотнішими в році. Коли на вулиці мороз, вантаж, який приходить на підприємство ТІС-Вугілля залізницею, піддається процедурі розморожування, причому прямо у вагонах, розповідає Максим Копанєв, бригадир служби газового господарства ТІС.
Максим Копанєв, бригадир служби газового господарства ТІС
Ми знаходимося біля установки для розморожування залізничних вагонів терміналу ТІС-Вугілля. Тут в зимовий час здійснюється підігрів вагонів інфрачервоними газовими пальниками — системою. В цьому ангарі їх 120 одиниць.
Технологія розморожування сипучих вантажів взимку — вугілля та залізорудних котунів, на транспортному вузлі ТІС впроваджена вже давно. У зв’язку з будівництвом вугільного термінала пішли вантажі, які мають властивість змерзатися. Так виникла необхідність в зимовий період їх розморожувати у вагонах. Зараз на підприємстві ТІС-Вугілля працює три установки для розморожування вагонів. Головним завданням служби газового господарства є обслуговування та ремонт цього обладнання, розповідає Максим Копанєв.
Максим Копанєв, бригадир служби газового господарства ТІС
Раніше люди розбивали мерзлий вантаж лопатами та ломами. Таке вивантаження вагонів було дуже тривалим. Завдяки установці для розморожування вагонів все це відбувається в рази швидше і люди звільнені від непосильної праці.
Крім працівників газової служби на установках для розморожування вагонів цілодобово працюють фахівці з контрольно-вимірювальних приладів ТІС-Вугілля, бо цей об'єкт працює в автоматичному режимі. У 2020 році була проведена модернізація системи автоматизації, що дало можливість працівникам зміни бачити в реальному часі роботу всіх вузлів, розповідає Максим Копанєв.
Контролювати дійсно є що. Адже вантаж повинен бути розморожений, але при цьому не перегрітий, розповідає бригадир служби газового господарства ТІС. Завдання пальників гріти стінки самих вагонів, але не нагрівати колісну пару. При цьому є категорії вантажу, які не можна перегрівати. Тому існує допустима температура, перевищення якої автоматично відключає пальники.
Робота з обслуговування та ремонту установки для розморожування є вкрай важливою для того, щоб перевалка вантажів на підприємстві ТІС-Вугілля не переривалася. Тому технічний персонал перебуває на об'єкті цілодобово по змінах. У зимовий період до цієї роботи залучаються практично усі працівники газового господарства ТІС, розповідає оператор котельні Сергій Швець.
Сергій Швець, оператор котельні
Ми обслуговуємо топкові, щоб нормально працювало опалення. А влітку щоб була гаряча вода людям після зміни помитися. Взимку нас направляють на цей об'єкт — тут йдуть сипучі вантажі, які мають властивість змерзатися при високій вологості.
Перша установка для розморожування залізничних вагонів в транспортному вузлі ТІС була побудована ще за життя співзасновника підприємства Трансінвестсервіс Олексія Ставніцера. Тоді на будівництво об'єкта знадобилося лише два місяці та ще два тижні пішло на пусконалагоджувальні роботи.
Нагадаємо, оновлення техніки на ТІС-Вугілля буде відбуватися шляхом придбання електричного обладнання. Це допоможе скоротити витрати підприємства та знизити навантаження на екологію регіону.
Авторка: Катерина Гончар.