Присвятив залізниці тридцять років свого виробничого життя водій дрезини залізничного управління ТІСа Володимир Чорний. Перші двадцять років він працював на державному підприємстві, а останні 10 років на транспортному вузлі ТІС. Професію машиніста теплотягу здобував спочатку у Технічній школі державної залізниці, потім у Кіровоградському інституті сільськогосподарського машинобудування. Проте теплотяги водив мало й став спеціалістом екстракласу з управління дрезинами. Його працевлаштування на ТІС збіглося з початком будівництва парку «Причальний» на території підприємства, тоді ще «ТІС-Контейнерний термінал».
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
Спочатку працював на колійній дрезині ДГКу. Майже з нуля я брав участь у будівництві залізничної колії на контейнерному терміналі. Дрезини частіше працюють з кранами під час будівництва шляхів.
Нині Володимир працює на дрезині з незвичайною назвою — автомотриса дизельна монтажна (АДМ), яка призначена для проведення особливого виду робіт.
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
На цій машині можна проводити будівництво контактної мережі з нуля. Все, що потрібно для облаштування контактної мережі, у неї всі ці агрегати є. Кран для встановлення опор, підіймач для встановлення дротів.
Сьогодні Володимир Чорний працює на стику двох служб — локомотивно-дорожньої та електропостачання. Для цього йому було необхідно підвищити кваліфікацію та отримати допуск для роботи з електрообладнанням, розповідає його керівник з боку локомотивно-дорожньої служби, помічник начальника Михайло Ісаєв.
Михайло Ісаєв, помічник начальника локомотивно-дорожньої служби ТІСа
Спочатку він бере у нас в експлуатацію АДМ, а потім вже безпосередньо переходить під керівництво начальника електропостачання.
Цікаво те, що Володимир Чорний працює вахтовим методом та приїжджає на роботу на транспортний вузол ТІС із Кіровоградської області, де проживає. Робота на ТІСі настільки приваблива для нього, що він готовий двічі на місяць долати значні відстані, щоб нести гідну службу і мати хороший, стабільний заробіток. Володимир розповів, що йому подобається як на ТІСі ставляться до техніки, наприклад, до його дрезини.
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
Вона має обслуговуватися, як на СТО автомобілі. Ми сюди заїжджаємо щовівторка й слюсарі, якщо бачать несправності, то їх усувають. Тому що ця дрезина вважається аварійно-відновною і вона має бути робочою постійно.
Пошкодження контактної мережі електропостачання може надовго зупинити рух залізничного транспорту. Автомотриса дизельна монтажна має все необхідне обладнання, щоб швидко поновити подачу електроенергії.
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
У максимально швидкі терміни повинні відновити, тому що зупинка поїздів — це прямі збитки підприємству.
Однак, коли ситуація на залізниці штатна, бригаді працівників служби електропостачання теж є чим зайнятися. Щоб уникнути аварій, потрібно регулярно проводити профілактичний огляд електромереж та опор.
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
Коли не їздять поїзди, нам виділяється вікно, у це вікно ми працюємо.
На цей час відповідна ділянка залізниці відключається від електропостачання, що потрібно узгодити з багатьма службами.
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
З диспетчерами, черговими, диспетчером залізниці, з енергодиспетчером.
Володимир Чорний також бере участь у підготовці стажистів. Охочих освоїти професію машиніста теплотягу або водія дрезини набирають зі своїх працівників, слюсарів, механіків, хто хоче рости службовими сходами, розповідає помічник начальника локомотивно-дорожньої служби Михайло Ісаєв.
Михайло Ісаєв, помічник начальника локомотивно-дорожньої служби ТІСа
Хто прагне більшого, стажуємо, а потім направляємо на курси підвищення кваліфікації, де вони отримують вже усі належні знання і потім вони повертаються до нас.
У День залізничника в транспортному вузлі традиційно відзначають найкращих працівників залізничного управління ТІСа. Цього року серед них був і водій дрезини Володимир Чорний.
Володимир Чорний, водій дрезини залізничого управління ТІСа
Приємно, що цінують працю. Крім того, що вручили диплом, була ще й грошова винагорода, дякую.
Помічник начальника локомотивно-дорожньої служби Михайло Ісаєв розповів, що найкращих працівників для нагородження обирають у тому числі й члени колективу. Керівництво проводить опитування та радиться зі своїми спеціалістами, кого б вони хотіли нагородити. Тому що для спільної справи потрібні не тільки знання, працьовитість, але й уміння спілкуватися з людьми. А коли атмосфера у колективі доброзичлива, то робота на радість.
Нагадаємо, що начальник дільниці обробки вагонів підприємства ТІС Олександр Ясинський — рік у рік підвищує свою компетентність, а потім реалізовує отримані знання для покращення вантажообігу підприємства.
Авторка: Катерина Гончар.