Показати меню
» » Перші місяці роботи ОТГ: яких помилок краще не допускати?

Перші місяці роботи ОТГ: яких помилок краще не допускати?

Перші місяці роботи ОТГ: яких помилок краще не допускати?

  Робота новостворених ОТГ починається з ухвалення рішень, які необхідні для подальшого життя мешканців. І тут, найчастіше, виникає ряд проблем: яку модель роботи обрати, чи запозичувати у сусідів приклади, які вже не ідеальні та неактуальні. І, як наслідок, допускаються помилки.

  Результати моніторингу показують, що з кожною новою хвилею утворених громад кількість помилок зменшується, а їх характер зазвичай не тягне якихось негативних наслідків для ради. Однак навіть таких помилок слід уникати.

  1. Підписання перших рішень головою ТВК (територіальна виборча комісія, - прим. ред.). Ця помилка допускається тому, що на момент голосування сільський, селищний, міський голова ще не набув повноважень, оскільки заслуховування його присяги зазвичай є другим питанням порядку денного. Проте, відповідно до статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", встановлено п'ятиденний строк для підписання рішення, а на цей момент повноваження голови точно вже розпочнуться. Крім того, законом передбачено підписання рішень виключно головою та, в окремих випадках, секретарем ради. Тому вчинення цих дій головою територіальної виборчої комісії є порушенням закону.
  2. Прийняття рішення ради, яким припиняють повноваження голови, депутатів чи ради попереднього скликання. Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою. Тобто зазначати про це в рішенні не потрібно.    Рекомендовано фіксувати момент початку повноважень шляхом прийняття рішень про визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови. Цей документ згодом знадобиться про проведення реєстраційних та інших дій, пов'язаних з реорганізацією.
  3. Відсутність у рішенні ради, протоколі пленарного засідання та у трудовій книжці сільського, селищного, міського голови інформації про складення ним присяги посадової особи місцевого самоврядування. Така помилка може поставити під сумнів факт початку повноважень відповідного голови і, як наслідок, легітимність усіх прийнятих ним рішень. Допущення цієї помилки зумовлено тим, що ст. 11 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" передбачає складення присяги особами, які вперше були обрані на посади сільських, селищних, міських голів на сесії відповідної ради. Проте, відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Тобто, наразі моментом початку повноважень відповідного голови є факт складення ним присяги на пленарному засіданні.
  4. Ліквідація юридичних осіб - органів місцевого самоврядування, створення ліквідаційної комісії. Відповідно до статті 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об'єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади. Ліквідація на відміну від реорганізації, не допускає правонаступництва.
  5. Повідомлення державного реєстратора про реорганізацію та встановлення строку подання вимог кредиторів. Відповідно до ч. 6 ст. 4 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди. Крім того, у Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об'єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" (ч. 2 ст. 17).
  6. Покладення повноважень секретаря виконкому на секретаря селищної, міської ради. Відповідно до ч. 3 ст. 50 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" секретар виключно сільської ради може за рішенням ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради.
  7. Вирішення питання про покладення обов'язків старости не на першому засіданні. Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою. Отже, в день відкриття першої сесії ради ОТГ завершуються повноваження відповідних голів та секретарів відповідних рад. Саме тому покладати на цих осіб виконання обов'язків старости до обрання на перших виборах старости доцільно у день проведення першої сесії ради ОТГ, адже вже на наступний день ці особи не будуть вже перебувати у статусі відповідних голів чи секретарів ради.
  8. Неправильна нумерація скликань. Відповідно до статті 3 Закону України "Про порядок обчислення скликань представницьких органів місцевого самоврядування (рад)" Представницький орган місцевого самоврядування (рада), обраний на перших виборах, проведених у випадку, передбаченому законом, вважається представницьким органом місцевого самоврядування (радою) чергового скликання, яке відповідає скликанню всіх представницьких органів місцевого самоврядування (рад). Таким чином, до чергових місцевих виборів у 2020 році усі ради є радами VII (сьомого) скликання.
  9. Вживання терміну "голова ради" замість сільського, селищного, міського голови.
  10. Покладення "обов'язків старости" не на колишнього голову чи особу, яка виконувала його обов'язки, а на іншу особу. Перехідними положеннями Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" передбачено, що у селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об'єдналися, обов'язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об'єднання. Інша особа не може виконувати обов'язків старости. Натомість на інших осіб можна покладати окремі функції, притаманні старостам, - реєстраційні, нотаріальні дії тощо, та саме таким чином формулювати текст рішення.
  11. Не внесення до трудових книжок працівників запису про реорганізацію сільських, селищних рад, які увійшли до ОТГ. У день проведення першої сесії ради ОТГ розпочинається процес реорганізації рад, які увійшли до ОТГ шляхом прийняття відповідного рішення радою ОТГ. Саме це рішення є підставою для внесення запису до трудових книжок усіх працівників (крім виборчих посад) рад, що увійшли до ОТГ: "Таку-то сільську / селищну раду реорганізовано шляхом приєднання до такої-то сільської / селищної / міської ради". Інколи трапляються випадки, коли на підставі реорганізації рад ініціюється реорганізація комунальних закладів (підприємств, організацій), чого робити не потрібно.

   За матеріалами ресурсу decentralization.gov.ua.

Друк
Будні та свята Першотравневого будинку культури (фото)15:30
21 сер
У Доброславі з'явиться новий спортивний майданчик (фото)14:00
21 сер
У Лиманському районі розпочалися тренування органів управління (фото)13:00
21 сер
Маленькі мешканці Визирки відвідали Миколаївський зоопарк (фото)12:00
21 сер
У Коблевому пройшов фестиваль "Color Fest 2019" (фото)11:00
21 сер
У Южному запрацювала інспекція по парковках (фото)10:00
21 сер
Боротьба за повітря триває. Маленький мешканець Першотравневого всіма силами виборює життя (фото)15:12
20 сер
Першотравнева ветеранська організація відзвітувала за виконану роботу (фото)14:04
20 сер
Заради чистого відпочинку. Громадськість прибрала узбережжя Куяльника (фото)13:00
20 сер
Транспортний вузол "ТІС" переживає бум раціоналізаторських пропозицій (фото)12:00
20 сер
Красносільська ОТГ призупиняє видачу ID-паспортів11:40
20 сер
Красносільська громада залишиться без світла11:20
20 сер
Не встиг закласти. У Южному поліція впіймала закладчика (фото)11:00
20 сер
Села Визирської громади об'єднають транспортним сполученням (фото)10:00
20 сер
Лиманський район відзначає Яблучний Спас (фото)15:00
19 сер
У Южному пройшов автофестиваль (фото)14:00
19 сер
Рятувальники та соцпрацівники Лиманщини інспектують будинки мешканців приватного сектору (фото)13:00
19 сер
У двох селах Визирської сільради не буде газопостачання12:30
19 сер
В Южному триває реконструкція проспекту Миру (фото)12:00
19 сер
У Визирській громаді планують розвивати приватне сільське господарство (фото)11:00
19 сер
"U-LEAD з Європою" проводить навчальні тренінги в Коблевому (фото)10:00
19 сер
Від 3 до 5 тисяч - середня сума, яку батьки Лиманщини витрачають на збір школяра до 1 вересня (фото)12:00
17 сер
Викликати поліцію - в один клік. В Одеській області запрацював безкоштовний мобільний додаток (фото)11:00
17 сер
У Києві пройшов транспортний форум. Відвідали його і представники "ТІС" (фото)10:00
17 сер
Визирська громада готується до нового навчального року (фото)17:00
16 сер
TOP