Незвично виглядає причал терміналу ТІС-Руда без пришвартованого судна. Це рідкісні кадри того періоду, коли на підприємстві технологічний простій. Для ремонтної бригади, яка займається реставрацією та ремонтом суднового навантажувача, коли можна провести необхідні заплановані роботи, розповідає майстер-бригадир компанії-підрядника Олександр Василенков.
Олександр Василенков, майстер-бригадир компанії-підрядника
Обмежений час у нас, тому що машина повинна працювати. Ми намагаємося встигнути, вкластися в ці терміни, навіть доводиться іноді й вночі працювати та вранці приходимо поки немає сильної спеки. Багато тонкощів, але ми справляємося.
Головна особливість капітального ремонту суднового навантажувача — це те, що обладнання після чергового етапу ремонту повинно бути в робочому стані, розповідає головний інженер підприємства ТІС-Руда Віталій Качуренко.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
Судновий навантажувач — це наша кінцева машина в технологічному ланцюжку, яка завантажує судно. Всі поточно-транспортні лінії терміналу зав’язані на цю машину. Вона у нас в однині, тому ми до неї ставимося дуже уважно в плані обслуговування. Якщо говорити про ті роботи, які проводяться, то це завершальний етап по ремонту металоконструкцій, хоча були й інші роботи. З огляду на вік машини, а їй понад 45 років, вона потребує особливої уваги.
При складанні дефектної відомості, яку створюють при дослідженні обладнання на міцність конструкцій і вузлів, були застосовані нові дослідження, які лягли в основу наукової роботи вчених Одеського національного морського університету, розповідає Віталій Качуренко.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
До того, як почалися ремонти, ми крім стандартних методів дослідження металоконструкцій, цього разу застосували нову методику — це руйнівний метод дослідження металоконструкцій. Ми відібрали три найбільш навантажених ділянки машини, зробили зразки, відправили ці зразки в лабораторію до Львова. Ці дослідження лягли в основу наукової роботи проректора Одеського національного морського університету Олексія Немчука, й у нас є лист з подякою, за те що ми використовуємо у своїй промисловій роботі ті можливості, які надає сучасна наука.
Капітальний ремонт суднового навантажувача на підприємстві ТІС-Руда проводять вже другий рік. Почався він з заміни кабіни водіїв, розповідає інженер-механік групових перевантажувальних машин Валерій Кушнір.
Валерій Кушнір, інженер-механік групових перевантажувальних машин ТОВ «ТІС-Руда»
Кабіна машиніста стала більшою, вона забезпечує кращий огляд. Там змінився пульт управління, стало краще освітлення, кондиціонер, встановили склоочисники. Все це відбилося на якості роботи. Стало легше проводити регулювання та огляд машини.
На ремонт суднового навантажувача загалом пішло 120 днів. Для всього терміналу ТІС-Руда це виявилося справжнім випробуванням, тому що проводити роботи приходилось в період технологічних простоїв, що вимагає чіткої координації роботи багатьох служб підприємства і навіть лояльності клієнтів, розповідає головний інженер підприємства.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
Це тісний взаємозв’язок з нашим комерційним відділом, логістами, службою експлуатації. Через те, що такі роботи ми проводили без втрат вантажопотоку, ми знаходили ці вікна в момент між заходами суден.
Спочатку спеціалізація цього суднового навантажувача не була пов’язана з перевалкою сипучих вантажів.
Віталій Качуренко, головний інженер ТОВ «ТІС-Руда»
Він справляв перевалку штучних вантажів. Була проведена модернізація, і він став перевалювати сипучі вантажі з продуктивністю 2,5 тисячі тонн на годину. Кілька років тому ми його ще вдосконалили, тепер він перевалює до 3,5 тисяч тонн на годину.
Завершить комплекс робіт з капітального ремонту суднового навантажувача його фарбування. Воно вимагає попередньої підготовки усіх металоконструкцій до фінальної обробки. На ці роботи було виділено 7 робочих днів.
Нагадаємо, ТІС доставляє понад 16 тонн чаю в Україну, коли середньому українцю потрібно пів кілограма чаю кожен рік.
Авторка: Катерина Гончар.