У залізничному управлінні ТІСа важко знайти спеціаліста безвідповідального чи некомпетентного, такі тут просто не затримуються. Але є на підприємстві посада, яка потребує спеціальної компетенції, неймовірної відповідальності та сталевих нервів — це станційний диспетчер.
Федір Доброносов, начальник служби руху залізничного управління ТІСа
Станційний диспетчер — це нічний начальник залізничного управління, а щозмінно він керівник залізничного вузла, до нього стикається вся робота по вузлу.
У залізничному управлінні ТІСа працює шість змінних станційних диспетчерів. Серед цих висококласних фахівців й Дмитро Скупий. Його основне завдання — забезпечити злагоджену та безперебійну роботу всього залізничного вузла ТІС.
Федір Доброносов, начальник служби руху залізничного управляння ТІСа
Приймання поїздів із зовнішньої мережі, відправлення поїздів на зовнішню мережу та організація роботи двох наших станцій «Хімічна» та «Парк Причальний» між собою та з усіма терміналами.
Станційний диспетчер Дмитро Скупий розпочав свою роботу на ТІСі у 2005 році з вакансії укладача поїздів, потім йому запропонували посаду чергового станції, а згодом й маневрового диспетчера. Проходячи щаблі професійного зростання, Дмитро набув неоціненного досвіду і виробив у собі стратегічне мислення, яке так необхідне фахівцю такого рівня.
Дмитро Скупий, станційний диспетчер ТІСа
Коли я прийшов сюди працювати, то це була відносно невелика станція. Далі йшов постійний розвиток і це було дуже цікаво. Цікаво коли будується щось нове. Прецедентів такого масштабного будівництва приватних залізничних потужностей в Україні немає. А ми, як експлуатаційна служба, експлуатуємо це, першими впроваджуємо техпроцес, організовуємо роботу на практиці, вносимо свої коригування і в результаті ця технологія вибудовується на багато років.
У роботі станційного диспетчера, як і у всіх, хто працює у транспортному вузлі ТІС, не буває схожих днів. Кожна зміна — це нове, часто складне завдання, яке вимагає динамічної та чіткої координації багатьох служб.
Дмитро Скупий, станційний диспетчер ТІСа
Багато вантажів йде чи мало. Однорідна номенклатура чи різна, тому кожна зміна це новий виклик. Ти приходиш і працюєш у тій ситуації, яка зараз відбувається. Наприклад, вагоноперекидачі працюють із ЗРК, а біля причалу стоїть судно. Щоб забезпечити безперебійну роботу, ми даємо пріоритет цьому вантажу. Ми задаємо вектор, якщо є такі нюанси. А коли технологія добре організована, все працює, кожна людина приходить і знає, що їй потрібно робити.
Ключову допомогу при організації всіх робіт надає комп’ютерне забезпечення, унікальний програмний продукт АРМ «Двіженець», який придумав та запатентував заступник генерального директора ТІСа, начальник ТІС-ЗДУ Анатолій Верлан. Причому цю комп’ютерну програму з роками удосконалюють.
Дмитро Скупий, станційний диспетчер ТІСа
Це вже друга версія програми. Коли я сюди прийшов, перша версія вже існувала, без неї я тут не працював. Це дуже зручно, наочно видно, що відбувається. Я перебуваю в кабінеті й можна, не турбуючи маневрових диспетчерів, чергових по станції бачити, які вантажі куди йдуть, де вивантажуються, причому в будь-який час.
Робота станційного диспетчера не для людей зі слабкими нервами або конфліктних осіб. Тут потрібні витримка, хороша дикція, а головне стресостійкість. У будь-якій позаштатній ситуації персонал повинен чути не емоції диспетчера, а чіткі інструкції, як поводитися покроково в такій ситуації, вважає начальник служби руху залізничного управління ТІСа Федір Доброносов. Він розповів, що багато років тому була позаштатна ситуація, коли завдяки професійним діям Дмитра Скупого, сильно травмована на терміналі людина швидко отримала кваліфіковану медичну допомогу, що дало змогу зберегти працівникові життя, а надалі здоров’я.
Федір Доброносов, начальник служби руху залізничного управління ТІСа
Завдяки його чітким, злагодженим діям все було відпрацьовано за схемою; оповіщення, організація проїзду медичного персоналу, огородження місця події. Травмована людина отримала мінімальну шкоду від того нещастя, що з нею сталося. Досить швидко треба було діяти, якби лікарі приїхали трохи пізніше, то відновлювати здоров’я нашому працівникові довелося б набагато довше.
У вересні 2021 року в день народження ТІСа станційний диспетчер Дмитро Скупий був премійований та отримав корпоративну грамоту серед кращих працівників. Сам Дмитро не бачить оцінку своєї роботи поза колективом, тому припустив, що його преміювали за вислугу років. А ось Федір Доброносов, начальник служби руху залізничного управління ТІСа вважає, що Дмитро Скупий справді гарний фахівець і важливо, коли така робота має високу оцінку.
Федір Доброносов, начальник служби руху залізничного управління ТІСа
Через його високі професійні якості з організації руху поїздів на довіреній йому ділянці роботи.
Сам Дмитро Скупий вважає, що у будь-якому колективі важлива культура спілкування. Якщо є повага один до одного, то є й порозуміння. А коли люди розуміють одне одного, то вони й результативно працюють.
Нагадаємо, що на транспортному вузлі ТІС є спеціалісти, які приїжджають працювати з інших регіонів України. Серед них і водій дрезини залізничного управління Володимир Чорний.
Авторка: Катерина Гончар.