Марина Круш вперше побачила порт п'ять років тому, коли прийшла працювати змінним тальманом на "ТІС - Контейнерний термінал".
Професії тальмана я вчилася вже тут, на "ТІСі",- згадує Марина. - Адже за фахом я гідротехнік, закінчувала сільгосптехнікум, нас готували працювати у сфері меліорації. Я родом з міста Щорс (зараз Сновськ) Чернігівської області. Це лісовий край, і я навіть не замислювалася, що таке порт, судна, причали. А тепер це частина мого життя, - говорить змінний тальман Марина Круш.
Освоїти облік вантажів, розібратися у маркуванні їй допомогло стажування. А сьогодні Марина Миколаївна вже сама ділитися досвідом з новачками.
Мені свого часу дуже допомогли - все пояснювали, показували, застерігали від помилок. А тепер моя черга передавати знання. Наших початківців - тальманів я підтримую постійно, поки вони повністю не розберуться з усіма тонкощами у професії, не навчаться швидко й правильно оформляти документи на вантажі. У нашій справі важливі і уважність, і моторність, часом доводиться побігати між об'єктами, повільність і неповороткість - це не про нас, - розповідає досвідчений тальман.
Працювати доводиться і вдень, і вночі, і в спеку, і в холод. Буває, що й інструменти підводять: ручки замерзають, а планшети дають збій через низькі температури.
Деякі хлопці-стажисти не витримують, йдуть, але ті, хто залишається, беруть на себе найважчі ділянки і стають справжньою опорою для дівчат-тальманів, - посміхається Марина Круш.
У своїй роботі вона особливо цінує відносини, що склалися у колективі.
Можна бути впевненим, що колеги завжди допоможуть, і сама я намагаюся нікого не підводити. На швидкість обробки вантажу впливає злагодженість роботи тальманів та виконавців робіт - магазинерів, і я рада, що у нас з ними склалося взаєморозуміння. За весь процес обліку вантажів відповідають керівники складської служби - Сергій Палетов, Андрій Гуцол та Валентин Левицький. Їх досвід дозволяє організувати роботу так, що забезпечується висока швидкість: протягом зміни обробляємо в середньому 950, іноді до тисячі контейнерів. А рекорд нашої зміни - 1017 контейнерів, і це, думаю, не остаточна межа, - впевнена Марина Круш.
За матеріалами журналу "ТЕРМІНАЛ" № 12, від грудня 2016.