З покинутого причалу в акваторії Великого Аджаликського лиману компанія Трансінвестсервіс (ТІС) змогла побудувати справжнього багатопрофільного рекордсмена — найбільший транспортний вузол в Україні, який об'єднує 5 спеціалізованих морських терміналів, що обробляють щорічно до рекордних 33 млн т вантажів.
Редакція продовжує цикл матеріалів, що розповідають про технологічні нововведення і стратегічні рішення, які допомогли ТІС стати найбільшим транспортним вузлом.
Раніше йшлося про багатопрофільність портового комплексу, своєчасне будівництво власної інфраструктури, поглиблення причалів, рекордні перевалки зерна і високу технологічність комплексів.
Зараз же розповідь про одну зі складових розгалуженої інфраструктури ТІСа — про власну залізницю.
Коли у 2009 році компанія розв’язала проблему з глибиною причалів і водних шляхів, виникло питання з пропускною спроможністю залізниці. Одноколійна магістраль «Укрзалізтрансу» не могла обслужити потреби всіх терміналів ТІС. А грошей на будівництво нових шляхів у державного підприємства не було. Між компаніями, які працювали в акваторії порту Южний, почалася жорстка конкуренція за вагони.
Приватні інвестори вирішили побудувати другий шлях. Але, за законодавством, приватні компанії не можуть володіти залізничними елементами на шляхах загального користування. Через брак бюджетних коштів на такі проєкти, ТІС разом з партнерами побудували магістраль за власні кошти й передали її у державне володіння.
Це дозволило збільшити пропускну спроможність ділянки до 52 пар поїздів на добу, а також підвищити обсяг перевезень на 10 млн т на рік. А ось вкладені кошти приватним компаніям так і не повернули.
Також у цей період будували залізничні колії й всередині підприємства. Зараз ТІС на 80 км станційних колій території порту оперує 28 маневровими локомотивами.
Одночасно з розвитком технологічної вантажної частини ТІС збудував одну з найрозвиненіших і сучасних залізничних інфраструктур, яка відповідає потребам вантажопотоків компанії.
За матеріалами спецпроєкту Ліга.net.