Концепцію дбайливого виробництва на підприємстві ТІС-Вугілля стали вивчати кілька років тому. В період оптимізації робітничих процесів, яку провели спеціально для цього запрошені сторонні топменеджери. Фахівці виконали цю роботу, а жага до підвищення власної продуктивності у робітників ТІСу залишилася. Робота «з відкритими очима» допомагає бачити, які дії гальмують робочий процес і як прибрати ці втрати з виробничого ланцюжка. Серед таких нововведень — інформаційний щит, який встановлено на майданчику вагоноперекидачів. Він допомагає навіть новачку швидко розібратися, як замінити деталі автозчеплення вагонів у разі виникнення проблеми, розповідає старший машиніст вагоноперекидача Андрій Нікіслий.
Андрій Нікіслий, старший машиніст вагоноперекидача
Це щит для швидкого усунення пошкоджень на автозчепленні. На вагонах автозчеплення зазвичай закриті, а у нас на вагоноперекидачах вони постійно в роботі, деталі швидко зношуються, ламаються, кришаться.
Постійно викликати слюсаря і чекати, коли він прийде та усуне злам, значить сповільнити перевалку вантажу на тривалий час. А таких проблем за зміну може бути декілька, розповідає Андрій Нікіслий.
Андрій Нікіслий, старший машиніст вагоноперекидача
Буває жодного разу, а буває й до трьох випадків. Інформаційний щит з прикріпленими новими деталями чітко інструктує про те, що і в якому випадку потрібно поміняти та як це зробити. Це робиться для того, щоб не втрачати час і на ходу проводити ремонт.
Зараз ремонт автозчеплення у працівників вагоноперекидача потребує до 10 хвилин, раніше на подібну роботу йшли години, в залежності від завантаження слюсарів, розповідає ідейний натхненник створення цього стенду начальник ділянки обробки вагонів Олександр Ясинський.
Олександр Ясинський, начальник ділянки обробки вагонів
В дбайливому виробництві є такий інструмент, як листи розв’язання проблем. Вони зроблені для того, щоб, коли поруч відсутній ремонтний персонал, експлуатаційний персонал міг оперативно обслужити якийсь пристрій, найвразливіше місце.
Люди з часом звикають виконувати свої виробничі обов’язки за напрацьованою схемою і зазвичай не поспішають щось змінювати у своїй роботі, особливо якщо це стосується додаткового навантаження. Однак робітники ділянки вагоноперекидача були раді такій новації, розповідає Олександр Ясинський.
Олександр Ясинський, начальник ділянки обробки вагонів
Машиністи відразу оцінили користь даного стенду, тому що це скорочувало час простою обладнання. Тепер не варто чекати на ремонтний персонал, бо можна вирішувати ряд проблем самостійно.
Можна підсумовувати: коли заробітна плата більше залежить від результату твоєї праці, а не від часу перебування на роботі, тоді й бажання зробити більше за зміну зростає прямо пропорційно розміру винагороди, яку отримаєш в кінці місяця.
Нагадаємо, що профспілка ТІСу стоїть на захисті інтересів співпрацівників.
Авторка: Катерина Гончар.